Учен: Ще открием разумни извънземни до 2040 г. | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Учен: Ще открием разумни извънземни до 2040 г.

Признаци за разумни извънземни същества ще бъдат открити в следващите 25 години, смята известният търсач на извънземни Сет Шостак от Института SETI, Калифорния.

Според учения до 2040 година астрономите ще са изследвали достатъчно звездни системи, за да има огромен шанс за откриването на електромагнитни сигнали, произведени от извънземни, пише Space.com, цитиран от "Фокус".

„Вместо да сме видели няколко хиляди звездни системи, както е сега, ние ще сме наблюдавали може би милиони звездни системи, посочва Шостак по време на симпозиум на НАСА в Станфордския университет в САЩ.

Оптимизмът на изследователя се основава на наблюденията, извършвани с космическия телескоп Kepler на американската космическа агенция, които показват, че Млечният път „гъмжи” от светове, способни да поддържат познатите ни форми на живот.