Учените правят космически квантов компютър | IT.dir.bg

УouTube

Учените правят космически квантов компютър

Международен изследователски екип представи първия проект за създаване на квантов компютър, способен да решава сложни задачи и да разкрива загадки в космоса.

Авторите на проекта изтъкват, че за решаването на подобни задачи ще са нужни милиарди години на сегашните най-мощни компютри, предава Франс прес, цитирана от БТА.

Отдавна е известно, че квантовите компютри ще имат потенциално неограничени възможности да революционизират информатиката, науката и търговията в мащаби, сравними с онези, които са свързани с изобретяването на обикновените компютри през 40-те години на миналия век.

През следващите две години екипът под ръководството на проф. Уинфрид Хенсинджър от университета на Съсекс в Англия ще сглоби малък прототип, включващ всички нужни за целта технологии, за да докаже обосноваността на концепцията.

"Създаването на компютъра, който вероятно ще се помещава в голяма сграда, няма да е в близко бъдеще, като се има предвид сложността на подобна машина", призна проф. Хенсинджър.

Огромният апарат ще е снабден с усъвършенствана вакуумна система и модули, включващи силициеви квантови чипове, които ще съдържат захранвани от електрични полета частици.

Подобен компютър е базиран върху квантовите свойства на материята, които позволяват елементарната частица да има едновременно различни състояния, преминавайки от едно състояние в друго чрез скок, а не постепенно.

Въпросните характеристики предоставят много по-големи възможности за изчисления в сравнение с тези на сегашните компютри, които ползват двоична бройна система.

Новият подход позволява 100 000 пъти по-бърза циркулация на частици с електричен заряд между отделните модули в машината в сравнение с технологията, която е базирана върху оптични влакна и използване на светлина.

Проектът се вписва в рамките на програма на британското правителство за развитие на квантовите технологии с цел използването им в индустрията.

Той се разработва от екип от учени от университета на Съсекс съвместно с Google, университета в Орхус, Дания, японския изследователски институт Рикен и университета в Зиген, Германия.

"Този труд е важна крачка напред към създаване на квантов компютър Ще трябва обаче да се измине дълъг път, преди човек да може да ползва електронна таблица на квантовия си компютър", заявява експертът Тоби Къбит от Лондонския университетски колеж, който не е участвал в разработването на проекта.

Резултатите от изследването са публикувани в Science Advances.

Какво точно са квантовите компютри >> >> >>

61 261 УouTube

Резултатите от изследването са публикувани в Science Advances.

Какво точно са квантовите компютри >> >> >>