Лекарите откриха как да сменят кръвната група на даден орган | IT.dir.bg

Снимка: Pixabay

Изследователите все още не са приложили откритието на практика

Екип от британски лекари успешно са променяли кръвната група на три донорски бъбрека от по-рядката кръвна група B на "универсален донор" тип 0, съобщава в. "Гардиън".

Това откритие може да спаси живота на много пациенти, които се нуждаят от дарения на бъбреци. Откритието обаче може да позволи смяната на кръвната група и на други органи.

Изследователите са се съсредоточили върху промяната на бъбреците от тип В поради неспособността на кръвната група да се адаптира към други кръвни групи.

Органите от тип 0 могат да се адаптират към тела с всякаква кръвна група - и като такива кръвта от тип 0 и трансплантираните органи често са в недостиг. По този начин способността да се преобразуват органите в нулева кръвна група би направила трансплантациите много по-бързи и достъпни.

За да направят превключването, учените са използвали устройство, наречено нормотермична перфузионна машина. Това са приспособления, използвани за промиване на бъбрек с наситена с кислород кръв, което помага да се запази органът жив.

Изследователите от Кеймбридж закачат бъбрека към машината, но му вливат кръв, снабдена със специален ензим, действащ като "молекулярна ножица". Той премахва клетъчните антигени и кръвни маркери, които работят за отхвърляне на кръв, различна от B-тип и органи.

Учените ще публикуват проучването си в British Journal of Surgery по-късно тази година, но отбелязват, че то все още не е преминало през клинични тестове.

Изследователите все още не са приложили откритието на практика