Ново проучване установи, че изкуственият интелект увеличава стреса върху служителите, вместо да ги облекчава.

Компанията Upwork интервюира 2500 души, ползващи AI в работата си - 1250 мениджъри, 625 работници на трудов договор и 625 "фрийлансъри" - в САЩ, Обединеното кралство, Австралия и Канада. 77% от попитаните казват, че AI увеличава натоварването им на работата.

Междувременно 96% от мениджърите смятат, че AI е "магическа пръчка", която ще увеличи производителността на техните служители.

Изглежда това е довело до съкращаване на персонал и увеличаване на натоварването за останалите служители, без съществени ползи за производителността.

Както обяснява Upwork, 71 процента от анкетираните служители на пълен работен ден казват, че са "прегорели" от работа, а 65 процента казват, че се борят да отговорят на изискванията на своите работодатели.

Междувременно, 81 процента от мениджърите признават пред Upwork, че са увеличили изискванията към служителите през последната година.

От Upwork изтъкват, че мнозина фирми нямат ясен план как да ползват AI, поради което не внедряват технологията по най-адекватния начин.