Учени направиха изненадващо откритие около подводните хидротермални извори на дъното на океана. При вземане на проби те открили много повече живот, отколкото се очакваше.

По време на експедиция, водена от Кралския нидерландски институт за морски изследвания, изследователите за първи път откриха по-големи животински организми под морското дъно, вместо само микроби и ларви, както се смяташе досега.

Хидротермалните извори са известни със своите уникални вулканични образувания под вода, които привличат микроскопичен живот. Но по време на тази експедиция, използвайки дистанционно управляван подводен робот, екипът на Сабине Голнър открил нови форми на живот под морското дъно до извора Tica на Източния тихоокеански хребет.

Те намерили малки кухини, изпълнени с тръбни червеи и охлюви - организми, които преди това са били наблюдавани само на повърхността на дъното.

Това откритие изненадало учените, тъй като не се очаквало живот под морското дъно. Според тях ларвите на тези организми вероятно пътуват през топлите течения около изворите, което може да даде нова представа за функционирането на живота в дълбините.

Тези находки не само ще допринесат за опазването на подобни организми срещу заплахите от дълбоководен добив, но и могат да дадат нови насоки за това как може да се развива животът извън Земята.

Биологът Хедър Олинс отбелязва, че ако съществува живот на други планети, вероятно той няма да се захранва от слънчева светлина, а от други източници на енергия, като например топлинни извори.