Земята е създадена след сблъсък на две планети | IT.dir.bg

NASA

Земята е създадена след сблъсък на две планети

Земята - такава каквато я познаваме днес, се е родила след „жесток, челен сблъсък“ между две планети.

Според проучването, водено от изследователи на Калифорнийския университет в Лос Анджелис, планета ембрион, наречена Тея, се е сблъскала със Земята, когато е била само на около 100 млн. години.

Тея най-вероятно е била с размерите на Марс или на Земята, съобщава в."Индипендънт", цитиран от БГНЕС.

Прото планетата Тея е наречена на майката на Луната в гръцката митология и това не е случайно.

Силата на сблъсъка между двете небесни тела е предизвикал създаването на новата „обща“ планета Земя, а отчупено парче от тях е формирало Луната.

Изследователите също така са сравнили камъни от Луната, донесени от три мисии „Аполо“, с вулканични скали, намерени в Хаваите и Аризона.

За тяхна изненада не са били открити различия в кислородните изотопи на камъните, които също така споделят общи химични подписи.

Едуард Йънг, водещ автор на изследването и професор към Калифорнийския университет дори нарича, кислородните изотопи на Земята и на Луната „неразличими“.

Именно поради този факт, учените правят извода за челния сблъсък - ударът е бил толкова силен, че скалите, формирали Земята и Луната са се смесили, преди да се обособят в две тела.

Обикновено различните планети и луни имат свои собствени изотопни “подписи”.

Изследователите са открили обаче, че съотношенията на изотопите на кислорода на Земята и на Луната са идентични, съобщава Фокус.

Според Йънг, ако Тея не се беше разбила в Земята, то със сигурност щеше да прерасне в отделна планета.

53 308 NASA

Обикновено различните планети и луни имат свои собствени изотопни “подписи”.