Мнозинството от живота на Земята живее в почвата | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images

Подобна може да е ситуацията и на други планети

| Редактор: Стоян Гогов 2 1982

Ново изследване разкри, че най-богато на видове местообитание на Земята не са океаните, дъждовните гори или блатата. По-голямата част от живота на Земята живее "под краката ни", пише Science Alert.

"Почвата вероятно е дом на 59 процента от живота на Земята. Като започнем от микробите и стигнем до бозайниците. Това я местообитанието с най-голямо биоразнообразие на Земята", оценява екологът Марк Антъни в новото си изследване.

Почвата се състои от минерали, уловени газове, течности и органична материя и покрива повечето сушата на Земята.

Антъни и екипът му откриха, че 88 процента от бактериите, 85 процента от растенията и 90 процента от гъбите съществуват в този тънък, крехък слой. От друга страна, само около 4 процента от около 6500 вида бозайници се осмеляват да копаят дом в калта.

Кръгова диаграма, показваща дела на всяка група организми, живеещи в почвата, около илюстрации на организмите.

Около 4% от бозайниците до 98,6% от червеите живеят в почвата.

Общите 59 процента от биоразнообразието (плюс или минус 15 процента) в почвите на Земята вероятно са подценени, като се има предвид колко малко знаем за почвените екосистеми, обясняват изследователите.

Това дори не включва оценките на нахлуващите бактерии вируси, които доминират в почвата с такова невероятно разнообразие.

Откритието предполага, че ситуацията може да е подобна и на други планети. Ако живота някога се е зародил на Марс, то има шанс част от него да е оцеляла под почвата на планетата.

Подобна може да е ситуацията и на други планети

| Редактор : Стоян Гогов 2 1982 Снимка: iStock by Getty Images

Около 4% от бозайниците до 98,6% от червеите живеят в почвата.