НАСА откри астероид, който може да удари Земята през 2046 г. | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Шансът за сблъсък е едва 0,1%

НАСА откри 50-метров астероид, който може да удари планетата ни след 23 години. Според изчисленията космическата скала 2023 DW ще премине в близост до Земята през 2046 г., твърди Службата за координация на планетарната отбрана на НАСА, съобщава Си Ен Ен.

Шансът за сблъсък е много малък - едва 0.16%. Вероятността астероидът да удари Земята е 1 към 625 според оценки, базирани на данни от Европейската космическа агенция.

Системата Sentry на НАСА изчислява шансовете на около 1 на 560 или 0.17%.

"Шансът за сблъсък е изключително малък и няма причина за обществено безпокойство", твърдят от Лабораторията за реактивно движение на НАСА.

"Този обект не е особено тревожен", допълва Дейвид Фарнокия, навигационен инженер в НАСА.

Обичайно е новооткритите астероиди да изглеждат по-заплашителни, когато бъдат наблюдавани за първи път, обясняват астрономите. С натрупването на данни орбитата им се изчислява по-прецизно, което винаги досега допълнително е намалявало шансовете за сблъсък.

2023 DW обикаля около Слънцето, той има 10 прогнозирани близки подхода към Земята. Потенциално опасното е за 14 февруари 2046 г.

Очакванията на учените са тогава астероидът да премине на 1,8 милиона километра от Земята. За сравнение разстоянието между Луната и Земята е 5 пъти по-малко.

Учените от НАСА отбелязват, че човечеството вече има технология за отклонение на астероиди, а до 2046 година има достатъчно време за подготовка на мисия, ако такава се наложи.

Шансът за сблъсък е едва 0,1%

| Редактор : Стоян Гогов 42 4758 Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Системата Sentry на НАСА изчислява шансовете на около 1 на 560 или 0.17%.