Нещо странно захранва "безсмъртни" звезди в центъра на нашата галактика | IT.dir.bg

Нещо странно захранва "безсмъртни" звезди в центъра на нашата галактика

Отново е намесена все още недоказаната "тъмна материя"

Приличащият на водовъртеж център на Млечния път е странно място с експлодиращи свръхнови и със свръхмасивна черна дупка, която изсмуква междузвездната материя. Към тази комбинация учените добавят дори още по-странно нещо - звезди, които остават вечно млади, хранейки се с частици тъмна материя.

Екип от изследователи от Станфордския и Стокхолмския университет представи теорията си за това защо някои звезди в центъра на Млечния път са невероятно млади, използвайки компютърни симулации и фактор за наличието на изобилие от тъмна материя в галактическото ядро, пише Live Science.

Изследователите са привлечени от странния факт, че звездите в близост до черната дупка на нашата галактика изглеждат необичайно млади. Същевременно те се намират на място, което не благоприятства появата на нови звезди и освен това имат "спектроскопични характеристики на по-еволюирали звезди", пише в статията.

Заключението на учените? Че странна сила поддържа тези звезди "безсмъртни".

Изабел Джон е докторант по астрофизика на частиците в Стокхолмския университет и водещ автор на новото изследване. Тя казва пред Live Science, че идеята на екипа ѝ била да провери дали тъмната материя е фактор в този странен феномен.

Те осъществили компютърни симулации, които показали, че тези звезди може да са по-стари, отколкото изглеждат - и да поддържат живия си блясък, като се хранят с околната тъмна материя.

Хипотезата им гласи, че тези звезди улавят частици тъмна материя с гравитационното си привличане. Частиците се разбиват една в друга и освобождават мощни изблици на енергия вътре в звездите.

Тази енергия поддържа състоянието им на младост - дори когато им свърши вътрешното гориво за ядрен синтез.

Усъвършенстваните нови телескопи може да са в състояние да потвърдят тези компютърни симулации, казват изследователите - хвърляйки нова очарователна светлина върху поне една мистерия в сърцето на нашата галактика.

Нещо странно захранва "безсмъртни" звезди в центъра на нашата галактика

Отново е намесена все още недоказаната "тъмна материя"

| Редактор : Стоян Гогов 10 1755 Снимка: NASA, ESA and the Hubble Heritage (STScI/AURA)-ESA/Hubble Collaboration Acknowledgment: M. Crockett and S. Kaviraj (Oxford University, UK), R. O'Connell (University of Virginia), B. Whitmore (STScI) and the WFC3 Scientific Oversight Committee.

Заключението на учените? Че странна сила поддържа тези звезди "безсмъртни".