Откриха супер земя в орбита около съседна на Слънцето звезда | IT.dir.bg

Откриха супер земя в орбита около съседна на Слънцето звезда 3

Откриха супер земя в орбита около съседна на Слънцето звезда

Екзопланетата се намира на 5,9 светлинни години от Земята

Супер земя бе открита в орбита около втората най-близка до Слънцето звездна система. Тя обаче е студен, тъмен и неподходящ за живота свят, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес.

Небесното тяло, кръстено Звезда б на Барнард, бе открито в съзвездието Офиукус, край Звездата на Барнард, която се намира на по-малко от 6 светлинни години от Земята.

"Това действително е наш съсед, а ние искаме да се срещнем със съседите си", заяви един от авторите на изследването Игнаси Рибас от Института за космически изследвания на Каталуния и Испанския институт за космически науки.

Близостта на новооткритата супер земя дава надежди за скорошното й изследване с нови по-усъвършенствани инструменти. Въпросното небесно тяло е открито с помощта на спектрографите HARPS и UVES на Южната европейска обсерватория в Чили. То се завърта около звездата си за 233 дни.

Според учените, Звездата б на Барнард има маса, която е сходна със земната, и затова принадлежи към т.нар. супер земи, екзопланети, чиято маса е до 10 пъти по-голяма от тази на нашата планета.

Сравнение между Слънцето и Звездата на Барнард

Снимка: ESO/Nature

В конкретният случай супер земята, орбитираща около Звездата на Барнард е около 3 пъти по-голяма от нашата планета.

Астрономите отбелязват, че става въпрос за студен и тъмен свят, тъй като тази супер земя е слабо осветена от звездата си - червено джудже, което вероятно е 2 пъти по-древно от Слънцето. Температурите на екзопланетата са около -170°C .

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Нейчър".

Откриха супер земя в орбита около съседна на Слънцето звезда 3

Откриха супер земя в орбита около съседна на Слънцето звезда

Екзопланетата се намира на 5,9 светлинни години от Земята

| Редактор : Стоян Гогов 12 5584 Снимка: ESO/Nature

Сравнение между Слънцето и Звездата на Барнард

Снимка: ESO/Nature

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Нейчър".