Откриха три нови близки до Земята астероида, единият е "потенциално опасен" | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

2022 AP7 е широк 1,5 километра и орбитата му пресича тази на планетата ни

Астрономи са открили три нови близки до Земята астероида. Един от тях е най-големият "потенциално опасен" астероид, намиран в последните осем години.

Обектите са открити от Междуамериканската обсерватория Cerro Tololo в Чили. Те се намират между орбитата на Земята и Венера.

Астероидът, известен като 2022 AP7, е широк 1,5 километра и орбитата му пресича тази на планетата ни. Това е причината той да е категоризиран като "потенциално опасен".

Изследването на района между Земята и Слънцето за астероиди е много трудно. То е възможно само в краткия 10-минутен прозорец след залез слънце и преди изгрев.

Досега са открити само около 25 астероида с орбита изцяло в орбитата на Земята именно поради трудностите в наблюденията заради блясъка на Слънцето.

"Нашето проучване на здрача претърсва района в орбитите на Земята и Венера за астероиди", каза Скот С. Шепърд, астроном от Института за наука Карнеги. "Досега открихме два големи близки до Земята астероида, които са с диаметър около 1 километър. Обекти с този размер наричаме "убийци на планети."

Астероидът обаче не представлява пряка опасност за планетата ни. Въпреки, че са наречени "убийци на планети", тези обекти не могат да унищожат напълно живота на Земята.

Според някои учени е вероятно част от човечеството да успее да преживее евентуален сблъсък с астероид с подобни размери. За сравнение астероидът убил динозаврите е бил 10 пъти по-голям. Той обаче не е успял да елиминира бозайниците, които са се превърнали в новите "владетели" на планетата ни след сблъсъка преди 66 милиона години.

Изследването е публикувано в The Astronomical Journal.

2022 AP7 е широк 1,5 километра и орбитата му пресича тази на планетата ни

| Редактор : Стоян Гогов 28 3930 Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Изследването е публикувано в The Astronomical Journal.