Социалната мрежа X, позната преди като Twitter, обяви въвеждането на специални тагове за пародийни акаунти. Тази мярка има за цел да предотврати объркването на потребителите, които често възприемат съдържанието от пародийни профили като автентични изявления. В миналото подобни недоразумения са създавали сериозни проблеми, включително дезинформация от страна на известни личности и длъжностни лица.

Собствениците на акаунти вече могат сами да добавят етикет "пародиен" към профилите си, като за целта трябва да отидат в настройките на профила. Там в секцията "Информация за профила" се предлага опцията за маркиране на акаунт като пародиен, коментарен или фенски. Целта на тези етикети е да се повиши прозрачността и да се избегне подвеждането на потребителите относно истинската самоличност на профилите.

Новите етикети, наречени PCF (пародия, коментар и фен), ще позволяват ясно разграничение между пародийни и официални акаунти. Според екипа на X, това е част от по-широка стратегия за подобряване на автентичността в платформата. Таговете ще стават задължителни в бъдеще, като X планира да обяви конкретните дати за тяхното въвеждане.

Платформата напомня, че представянето за други лица, организации или групи е забранено според нейната политика. Акаунтите, които не спазват правилата, могат да бъдат блокирани или ограничени. Въпреки това, X подчертава, че пародийните профили са допустими, ако ясно показват своето намерение да осмиват или коментират други лица или събития.

Мярката се приема като важна стъпка към предотвратяване на дезинформация в платформата. Тя също така предоставя на потребителите инструмент, с който да заявят прозрачност и отговорност за съдържанието, което публикуват.