Учени откриха нов обект в Слънчевата система | IT.dir.bg

Учени откриха нов обект в Слънчевата система

Астрономи са открили нов обект, който най-вероятно се намира в границите на нашата слънчева система - отвъд Плутон.

Учените са използвали телескопът ALMA, за да извършват изследвания и търсят космически обекти в посока Алфа Центавър, съобщава Forbes.

ALMA или Atacama Large Millimeter/submillimeter Array е доста прецизен телескоп, който се използва за наблюдения в късия микровълнов спектър.

През 2014 година ALMA открива неясен обект в посока Алфа Центавър A и В.

Този обект е видян отново и малко по-ясно през май тази година.

Обектът е се намира под ъгъл и само няколко арксекунди спрямо Алфа Центавър.

Какви са хипотезите на учените?

На първо място, те предположили, че откритият обект може би е Алфа Центавър Д - новооткрито червено джудже. Тази теория била отхвърлена доста бързо, защото звездата е трябвало да бъде открита доста по-рано, виждайки се напълно ясно в инфрачервения спектър.

Освен това системата Алфа Центавър се намира само на 4 светлинни години от нас, което би направило откритието крайно закъсняло.

След като отхвърлили възможността новооткритият обект да е червено джудже, част от системата на Алфа Центавър, астрономите останали сам с две предположения.

И двете заключват, че новооткритият обект се намира в нашата Слънчева система.

Според едната хипотеза, обектът е планета, намираща се отвъд Нептун, на разстояние от около 100AU от Слънцето- за сравнение Плутон се намира на разстояние 29AU от нашата звезда, когато е най-близо и на 49AU, когато е най-далеч.

Седна е най-далечния голям обект в нашата система, намиращ се на 89AU от Слънцето, като размерите ѝ са 2/3 от тези на Плутон.

Ако новооткрития обект се намира на 100AU от Слънцето, то това също би значело, че той е малко по-малък от Плутон.

Има и друга възможност - обектът да се намира на 300AU.

Това би значело, че сме открили супер-Земя в рамките на нашата Слънчева система - обектът би бил 1.5 пъти по-голям от нашата планета.

Астрономите и преди са предполагали, че в нашата система, съществува планета с достатъчно големи размери, за да повлияе на орбитите на Уран, Нептун и Плутон.

В началото на 2015 година, учени публикуваха изследване, твърдящо че в Слънчевата система може би има една или дори две планети, намиращи се отвъд Плутон и с размери по-големи от този на Земята.

За да стане ясно със сигурност какво сме открили, и къде се намира обектът ще са необходими нови изследвания и наблюдения, смятат учените.

Голяма помощ за това биха оказали и Европейският екстремно-голям телескоп, който се строи в Чили, както и разработвания космическия телескоп James Webb - и двата уреда трябва да заработят в края на десетилетието.

Откриха нов спътник на Нептун >> >> >>

Учени откриха нов обект в Слънчевата система

През 2014 година ALMA открива неясен обект в посока Алфа Центавър A и В.

Този обект е видян отново и малко по-ясно през май тази година.

Обектът е се намира под ъгъл и само няколко арксекунди спрямо Алфа Центавър.

Какви са хипотезите на учените?

И двете заключват, че новооткритият обект се намира в нашата Слънчева система.

Има и друга възможност - обектът да се намира на 300AU.

Откриха нов спътник на Нептун >> >> >>