Учени: Отговорът наистина е 42 | IT.dir.bg

Учени: Отговорът наистина е 42

Учените откриха отговора на важен за живот въпроса и той наистина се оказа 42.

Ако сте чели или просто чували за „Пътеводител на галактическия стопаджия", то вероятно знаете, че отговорът на въпроса за живота и вселената е 42.

Оказва се обаче, че Дъглас Адамс е бил много по близо до истината, отколкото е предполагал. Екип от учени е измерил за пръв път количеството на протеинови молекули в жива клетка, а броят им е 42... милиона, съобщава Science Alert.

Откритието на учените е важно, защото протеините са основните градивни елементи на живота на Земята. Много болести, като Алцхаймер и други са свързани именно с нарушения в протеините на клетките, а според изследователите може да се окаже, че узнаването на точния брой на молекулите може да помогне при диагностицирането и лечението на тези болести.

В случая учените са преброили молекулите в едноклетъчния организъм Saccharomyces cerevisiae. Този организъм е познат на почти всички хора, защото се използва както в хлебопроизводството (мая за тесто), така и в пивоварството и винарството - Saccharomyces cerevisiae са така известните дрожди.

Изследването е публикувано в Cell Systems.
Учени: Отговорът наистина е 42

Учените откриха отговора на важен за живот въпроса и той наистина се оказа 42.

Изследването е публикувано в Cell Systems.