Разработват нов метод за откриване на рак чрез анализ на слюнка | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images

Разработват нов метод за откриване на рак чрез анализ на слюнка

Промените в структурата на гликаните могат да показват наличието на заболяване и възпаление

| Редактор: Радостина Димитрова 2 1232

Изследователи от университета на Гьотеборг, Швеция, разработват нов метод за диагностициране на рак чрез анализ на слюнката, пише сп. "Сел рипортс", цитирано от БТА.

Новият диагностичен метод е основан на изследване на промените в структурата на гликаните - захарни молекули в организма, които са свързани с протеини в клетките на човешкото тяло.

Промените в структурата им могат да показват наличието на заболяване и възпаление.

Авторите на настоящото са се опитали да съпоставят вида на структурните промени с конкретни заболявания.

За тази цел те са анализирали данни за около 220 пациенти, страдащи от 11 типа рак. Използвайки изкуствен интелект (ИИ), учените са установили разлики в субструктурата на гликаните в зависимост от вида на онкологичното заболяване.

Подобни инструменти, основани на изучаването на гликаните като биомаркери на рака, са разработвани от учените и преди, но не са показали висока точност и надеждност.

Новата технология, използваща изкуствен интелект, ще подобри тези показатели.

| Редактор : Радостина Димитрова 2 1232 Снимка: iStock by Getty Images

Новата технология, използваща изкуствен интелект, ще подобри тези показатели.