Учени от Изследователския институт за аквариуми в залива Монтерей (MBARI) създадоха удивително подробна карта на морското дъно на най-големия подводен каньон край тихоокеанското крайбрежие на САЩ.

Използвайки сонарни данни, събрани от подводни изследователски кораби, изследователите създадоха образ с "резолюция в сантиметър" на $дълбоководния Гранд Каньон", хвърляйки нова светлина върху това как той непрекъснато се развива.

Получената карта на подводния пролом с дължина 10 км е толкова подробна, че може да се видят дори индивидуални раци.

Каньонът Монтерей се е образувал в продължение на милиони години, когато седиментът се е спуснал поради "вълни, вибрации от разломна дейност и случайни повреди в стените на каньона".

Благодарение на честото океанографско картографиране, учените са открили, че тези събития се случват няколко пъти в годината и дори могат да погребат научни инструменти в процеса.

"Повтарящите се картографски проучвания ни дадоха ценна нова перспектива за изучаване на процесите, които извайват каньона", каза Моника Волфсън-Швер, водещ автор на ново проучване, публикувано в списанието JGR Earth Surface