Учен предложи нов начин за търсене на извънземни | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images

Гравитационните вълни може да са белег на междузвездни кораби с уарп двигател

Екип от учени предложи да използваме съществуващите земни обсерватории, за да търсим напреднали извънземни форми на живот, като търсим активността на техните хипотетични уарп двигатели (Warp Drive).

Екипът от изследователи от Калифорнийския университет (UCLA) и Университета "Карнеги Мелън" твърдят, че търсенето на определени видове сигнали на гравитационни вълни може да разкрие съществуването на напреднали технологии, способни да ги произвеждат.

Гравитационните вълни, за разлика от електромагнитните сигнали, могат да бъдат открити на огромни разстояния, както отбелязва Science Alert, което означава, че можем да сканираме най-големите дълбини на космоса за тях.

Извънземни цивилизации може да създават подобни вълни с уарп задвижвания, които са чисто хипотетични системи за задвижване, които биха позволили на космическите кораби да пътуват изключително близо или дори по-бързо от скоростта на светлината.

"Нашето изследване на уарп задвижванията проправи пътя за откриване на гравитационни вълни", каза съавторът на статията Джани Мартире, който е главен изпълнителен директор на Applied Physics

"Откриването на гравитационни вълни все още е в начален стадий", призна Манфред Паулини, професор по физика и асоцииран декан в университета "Карнеги Мелън". "Бъдещите експериментални подобрения ще отворят вратите за нови открития."

Гравитационните вълни може да са белег на междузвездни кораби с уарп двигател