Учени доказаха способността на кучетата да разпознават психологическото състояние на хората | IT.dir.bg

Емоциите ни имат свои миризми

Британски учени доказаха, че кучетата са способни по миризмата на потта и дъха да определят психологическото състояние на хората, включително стреса, съобщи Би Би Си, цитирана от БТА.

В 650 от 700 опита кучета успешно са идентифицирали проба от пот, взета от стресиран човек. Доброволците са били помолени да решат сложна математическа задача и да съобщят за нивата си на стрес. Животните е трябвало да определят кои епруветки съдържат проби от потта на хора с високи нива на стрес.

Според изследователката Клара Уилсън съществуват много доказателства, че кучетата могат да долавят миризмите на хора, свързани с определени заболявания. Досега обаче не е било доказано, че те са способни да разпознават психологическото състояние на човека.

Кучетата опознават света чрез миризми. Техните способности отдавна се използват за откриване на наркотици и експлозиви. Експертите смятат, че скоро четириногите приятели на хората ще могат да помагат на лекарите да откриват болести, включително рак, диабет и дори коронавирусна инфекция.

Емоциите ни имат свои миризми