Учени: Неща са се случвали и преди Големия взрив | IT.dir.bg

Снимка: NASA/Getty Images

Възможно е досегашните ни теории да са напълно погрешни

Международен екип от изследователи предполага, че нашето разбиране за произхода на Вселената може да се нуждае от някои актуализации, пише Futurism.

Работата на екипа е публикувана тази седмица в The Astrophysical Journal Letters. В нея учените твърдят, че Вселената може да е започнала с "Голям отскок", а не с Голям взрив.

С други думи, космосът може да се е родил след края на предишна космологична фаза - отскачане - а не резултат от експоненциално надуване на пространство-времето.

"Инфлацията беше теоретизирана, за да обясни различни предизвикателства за фина настройка на така наречения горещ модел на Големия взрив", каза първият автор Съни Вагнози, астрофизик от университета в Кеймбридж, в изявление. "Това също така обяснява произхода на структурата в нашата Вселена в резултат на квантови флуктуации."

В космологията, инфлация е теория на експоненциално разширение на пространството в ранния етап на Вселената.

Документът твърди, че трябва да изследваме космическия микровълнов фон (CMB) - електромагнитните останки, датиращи от най-ранните етапи на Вселената.

"Когато бяха обявени резултатите от сателита Планк, те бяха възприети като потвърждение на космическата инфлация", каза в изявлението астрономът от Харвардския университет Ави Льоб, който също е работил върху статията. "Някои от нас обаче твърдят, че резултатите може да показват точно обратното."

"Правилното разбиране на това, което е било преди това, изисква прогнозна теория за квантовата гравитация, която ние не притежаваме", каза Льоб.

Но тази реалност не отблъсква изследователите. Те предполагат, че трябва да търсим Cosmic Graviton Background - CGB или космически гравитационен фон. Той би се състоял от свободно пътуващи гравитони - хипотетични елементарни частици, които биха могли да обяснят гравитационните взаимодействия.

Ако изследователите открият тези частици, то теорията за Големия взрив може да бъде развенчана. Откриването на гравитрона обаче ще изисква изключително сложна технология, която все още не съществува.

Възможно е досегашните ни теории да са напълно погрешни