Учени отгледаха микроби върху истинска марсианска скала | IT.dir.bg

Снимка: NASA

Досега изследователите провеждаха опитите си само със синтетични материали

| Редактор: Катя Димитрова 17 1974

Учени успяха да отгледат микроби върху истинска марсианска скала. За целта изследователите са се опитали да пресъздадат условията на Червената планета в миналото. Предполага се, че тогава там е имало живот.

Микробът, древен екстремофил, живее в сурови термални извори тук на Земята. Оглеждането му в марсиански условия дава изключително обещаващи резултати, става ясно от изследване, публикувано миналата седмица в списание Nature Communications Earth & Environment.

Постижението е важно, особено като се има предвид, че Американската космическа агенция НАСА преди броени дни достигна Червената планета с марсохода "Пърсивиърънс". Целта на мисията е именно намиране на признаци на живот, а научаването на това как микробите взаимодействат с реголита ще даде на космическата агенция ориентир какво точно трябва да се търси.

В предишни експерименти учените са установили, че микробите теоретично могат да оцелеят в условията на Марс. Досега обаче те са използвали синтетично създадени марсиански скали и почва, а не истински.

Досега изследователите провеждаха опитите си само със синтетични материали