Учени създадоха биологично лепило за рани от секрет на охлюви | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Ускорява и подобрява възстановителния процес при кожни увреждания

| Редактор: Лилия Чалева 3 1978

Китайски учени разработиха биологично лепило от секрет на охлюви, което подпомага лечението на травматични и хронични рани, съобщи Синхуа.

Сухоземните охлюви и тяхната слуз са използвани за лечение на болки от изгаряния, абсцеси и рани преди повече от 2000 години.

Водени от вековната традиция, специалисти от базирания в град Кунмин Институт по ботаника към Китайската академия на науките анализират свойствата и ефективността на секрета на охлювите при заздравяването на рани.

Лепилото, което създават, е под формата на гел. То ускорява възстановителния процес при кожни увреждания както на здрави, така и на диабетноболни мъжки плъхове.

Освен това облекчава възпалението при хронични проблеми и значително подобрява регенерацията, сочат данните от китайското проучване.

Откритието може да има важни последици за разработването на биотъканни лепила от следващо поколение, казват учените.

Изследванията им са публикувани в изданието "Нейчър къмюникейшънс".

Ускорява и подобрява възстановителния процес при кожни увреждания

| Редактор : Лилия Чалева 3 1978 Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Изследванията им са публикувани в изданието "Нейчър къмюникейшънс".