Галактиките във Вселената се оказаха по-стари | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Галактиките във Вселената се оказаха по-стари

Галактиките във Вселената по всяка вероятност са се появили с 2 милиарда години по-рано, отколкото се смята в съвременната астрофизика.

Това се твърди в статия, публикувана в научното сп. Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, цитирана от БТА.

В наше време повечето учени се придържат към версията, че галактиките във Вселената са се появили преди 10 милиарда години, тоест почти 4 милиарда години след Големия взрив.

Авторите на новото изследване, като са използвали резултатите от работата на няколкостотин участници в проекта Galaxy Zoo, са открили много далечни галактики на около 10 милиарда години. Тяхната особеност е, че те вече имат дискова и спирална форма. Това означава, че са им трябвали поне още 2 милиарда години, за да приемат постепенно такива форми.

"С помощта на представители на обществеността ние, след като изследвахме хиляди изображения на галактики, открихме данни, че някои от тях са се появили във Вселената още в началото на нейното съществуване", казва Брук Симънс, един от авторите на изследването от Оксфордския университет.

Galaxy Zoo е интернет проект за класификация на различни типове галактики. В неговите рамките на ползвателите е поставена задачата да класифицират изображенията на отдалечени астрономически обекти. За участие в проекта не се изисква специално астрономическо образование.