Настроенията във Facebook са заразителни
Изследване на учени от Калифорнийския университет в Сан Диего е установило, че настроенията в социалната мрежа Facebook се предават.
Изследователският екип е анализирал повече от един милиард статуси, приведени към състояние на анонимност, които са обменени между повече от 100 милиона потребители на социалната мрежа в САЩ между януари 2009 и март 2012 година.
Учените са открили, че всеки негативен пост е породил 1.29 повече негативни постове от приятели, докато всеки позитивен пост е дал началото на 1.75 допълнителни оптимистични публикации.
На пръв поглед тези стойности не изглеждат големи, но те имат по-голямо измерение, когато се умножат по стотици хиляди потребители.
Авторите на проучването отбелязват, че емоциите се пренасят в социалните мрежи, генерирайки съвкупности от щастливи и нещастни хора. Според учените, ако тези емоции продължат да се мултиплицират в нашата дигитално все по-свързана планета, можем да станем свидетели на прояви на глобални емоции, които могат да предизвикат промени навсякъде - от политическите системи до финансовите пазари.
Съществува голяма вероятност хора, които се дразнят от позитивните и негативните коментари да се чувстват длъжни да ги “харесат”, защото са публикувани от техни приятели.
Изследването не е първото, което показва въздействието на човешкото поведение. През годините на съществуването си Facebook е обвинявана за депресии, ревност и други видове емоции. Наскоро проведено проучване на Университета на щата Флорида установи, че младите жени се чувстват зле заради външния си вид, след като се сравнят с приятелките си във Facebook.