Facebook прави хората по-щастливи | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Facebook прави хората по-щастливи
Getty Images/Guliver Photos

Facebook прави хората по-щастливи

Разпространеното твърдение, че Facebook и разглеждането на привлекателни снимки на привидно идеални преживявания предизвикват завист и ревност, не е вярно.

11 162
Германско изследване показа, че позитивните снимки обикновено предизвикват щастие у хората, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Проучването на екип от центъра за медийни изследвания "Лайбниц" е обхванало 194 потребители на Facebook в Германия и е сравнило данните с резултатите за 207 американски потребители на социалната медия.

Участниците е трябвало да посочат какви са четирите най-нови ъпдейта, които са получили на стената си, колко позитивни са били те, колко близки са били хората, които са им ги пуснали и какви чувства са предизвикали те у тях.

Резултатите показват, че повече хора говорят за щастие, отколкото за завист или ревност. Повечето хора се радват за приятелите си във Facebook.

Ключова роля в случая има силата на връзката със споделящия. Колкото по-силна е тя, толкова по-благородна е завистта за преживяното, а това е щастливо чувство. За разлика от това обикновената завист сякаш няма връзка с близостта.

Освен това обикновено завист изпитват хората, които признават, че имат лошо мнение за себе си.
Facebook прави хората по-щастливи

Facebook прави хората по-щастливи

Разпространеното твърдение, че Facebook и разглеждането на привлекателни снимки на привидно идеални преживявания предизвикват завист и ревност, не е вярно.

11 162 Getty Images/Guliver Photos
Германско изследване показа, че позитивните снимки обикновено предизвикват щастие у хората, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Проучването на екип от центъра за медийни изследвания "Лайбниц" е обхванало 194 потребители на Facebook в Германия и е сравнило данните с резултатите за 207 американски потребители на социалната медия.

Участниците е трябвало да посочат какви са четирите най-нови ъпдейта, които са получили на стената си, колко позитивни са били те, колко близки са били хората, които са им ги пуснали и какви чувства са предизвикали те у тях.

Резултатите показват, че повече хора говорят за щастие, отколкото за завист или ревност. Повечето хора се радват за приятелите си във Facebook.

Ключова роля в случая има силата на връзката със споделящия. Колкото по-силна е тя, толкова по-благородна е завистта за преживяното, а това е щастливо чувство. За разлика от това обикновената завист сякаш няма връзка с близостта.

Освен това обикновено завист изпитват хората, които признават, че имат лошо мнение за себе си.