Vivacom е една от компаниите в България, които се отличават със своите дарителство и социална корпоративна отговорност. През последните 12 години, екипът на телекома се е ангажирал с множество вдъхновяващи инициативи, от които две се открояват като наистина емблематични - Операция "Жълти стотинки" и програмата Vivacom Регионален грант. Те не само предоставят финансова подкрепа, но и дават възможност на хората да променят средата, в която живеем.

"През юни месец тази година имах страхотната възможност, заедно с екипа на Vivacom, да отпразнуваме юбилейното 10-о издание на националната ни дарителска кампания Операция "Жълти стотинки". Това е инициатива, която през годините, когато беше най-необходима, успя да мобилизира дарителската енергия и ентусиазма на десетки партньори и милиони хора в цялата страна около обща кауза, която да стане самостоятелна и разпознаваема, за да се развива устойчиво", споделя Йована Лукич, CSR директор в United Group и директор на фондация SBB, в интервю за сп. "Forbes" България.

Тази инициатива доказва, че бизнеса и обществото имат силата да направят значима промяна и да помогнат на нуждаещите се. Нейната мисия е да подкрепя деца и младежи, като освен финансова помощ, осигурява и видимост на каузите, за да станат те разпознаваеми и устойчиви във времето.

"Благодарение на Операция "Жълти стотинки" са събрани и дарени над 790 000 лева. С тези средства са подкрепени 5 каузи, насочени към деца и младежи. Щастлива съм, че успях да се срещна на живо с организациите, които кампанията е подкрепила за десетте издания, и да бъда част от емоцията и безкрайната благодарност, която те изпитват за помощта и приноса на Vivacom", коментира успеха на кампанията Лукич.

Последните й две издания се фокусират върху подкрепата на олимпийските отбори по природни науки. Тези млади и талантливи ученици всяка година печелят стотици медали за България на международни олимпиади. През 2022 г. са спечелили 11 златни, 18 сребърни и 13 бронзови медали на най-престижните световни състезания. "И аз смятам, че надграждането на уменията на младите хора ще е двигателят на иновациите и на научните постижения на България в близко бъдеще. Затова до момента сме събрали и дарили повече от 100 000 лева за подготовката и участието на отборите по природни науки в международни състезания", обобщава CSR директорът.

Източник: Vivacom

Йована Лукич припомня също кои са другите каузи, подкрепени от най-голямата дарителска кампания на Vivacom. Операция "Жълти стотинки" помага за създаването на първия Център за деца с дислексия и аутизъм и осигурява повече от 235 000 лева за изграждането и функционирането на 2 центъра за временно настаняване от семеен тип за изоставени бебета на фондация "Надежда за малките". Освен това, подкрепя и фондацията за социално подпомагане и включване в тяхната програма "Дом Възможност" с над 317 000 лева за създаването на 2 наблюдавани жилища за временен подслон на младежи, напуснали домовете за сираци. Над 70 000 лева са дарени и за "Център за Надежда" за деца с множествени увреждания - за осигуряването на рехабилитатори и подобряването на грижата за тях и облекчаването на ежедневието им. 

Резултатите доказват, че Операция "Жълти стотинки" се е появила в момент, когато е била най-необходима на обществото, и през годините събраните и дарени средства са променили в позитивна посока съдбите на много деца и младежи. Предвид новите предизвикателства и бързия темп на дигитализацията, кампанията ще бъде преустановена и заменена с нова, модерна концепция, отговаряща на нуждите на съвременния човек.

Съдържание на: Vivacom