Японски електромобил получава енергия от специално пътно платно | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Японски електромобил получава енергия от специално пътно платно
DarikNews.bg

Японски електромобил получава енергия от специално пътно платно

0 165
В Япония е разработен първият в света електромобил, който може да се движи без акумулатор, ако се пътува по специално пътно платно, от което получава енергия. Това съобщиха Технологичният университет в град Тохаси и голямата строителна компания Тайсей корпорейшън (Taisei Corporation), които заедно създадоха колата, информира от ТАСС. Едноместен прототип на такъв автомобил в момента е в процес на изпитание. В гумите му има специална стоманена мрежа, която получава електроенергия от две стоманени пластини, положени под слой асфалт на дълбочина 10 см. На полигона е построен 30-метров участък, по който засега електромобилът се придвижва със скорост 10 км в час. Разработчиците на колата са на мнение, че в бъдеще може да бъде рентабилно да се строят специални пътища с вкопано в платното оборудване, което предава електроенергия или път да бъде оборудвана съществуващата гъста мрежа от високоскоростни шосета с такава технология. По тези специални пътища електромобилите ще могат да се движат с изключени акумулатори и да ги включват само на обикновените пътища. В момента в страната активно се увеличава броят на местата за зареждане на електромобили. На новите паркинги има такова оборудване на всяко паркомясто. Източник: БТА
Японски електромобил получава енергия от специално пътно платно

Японски електромобил получава енергия от специално пътно платно

0 165 DarikNews.bg
В Япония е разработен първият в света електромобил, който може да се движи без акумулатор, ако се пътува по специално пътно платно, от което получава енергия. Това съобщиха Технологичният университет в град Тохаси и голямата строителна компания Тайсей корпорейшън (Taisei Corporation), които заедно създадоха колата, информира от ТАСС. Едноместен прототип на такъв автомобил в момента е в процес на изпитание. В гумите му има специална стоманена мрежа, която получава електроенергия от две стоманени пластини, положени под слой асфалт на дълбочина 10 см. На полигона е построен 30-метров участък, по който засега електромобилът се придвижва със скорост 10 км в час. Разработчиците на колата са на мнение, че в бъдеще може да бъде рентабилно да се строят специални пътища с вкопано в платното оборудване, което предава електроенергия или път да бъде оборудвана съществуващата гъста мрежа от високоскоростни шосета с такава технология. По тези специални пътища електромобилите ще могат да се движат с изключени акумулатори и да ги включват само на обикновените пътища. В момента в страната активно се увеличава броят на местата за зареждане на електромобили. На новите паркинги има такова оборудване на всяко паркомясто. Източник: БТА