Средствата са били насочени към няколко основни компании, лобиращи за сключване на договори - Capitol Tax Partners, Fierce, Isakowitz & Blalock, Franklin Square Group и Jefferson Consulting Group, съобщава TechNews.bg.

Най-много пари е получила Capital Tax Partners - около 80 000 долара за тримесечие. Apple освен това е разчитала в лобирането на собствени кадри, както и на индивидуални външни лобисти.

Компанията се е опитала да влияе на решенията на политиците в някои бюджетни харчове. Обект на интерес от страна на Купертино са и законите, в частност тези за забрана следенето на деца (Do Not Track Kids Act), геолокационна конфиденциалност (Geolocational Privacy and Surveillance Act) и забрана за следенето онлайн (Do Not Track Me Online Act).

Apple също така е лобирала в данъчното облагане и дори в закона за федералния арбитраж. Компанията е била активна и по отношение на закона за реформиране на патентите, предвид съдебните битки, които води с Android общността.