Хедсетът за добавена реалност Vision Pro на Apple дебютира на пазара в САЩ през февруари на цена от 3500 щ. долара, а географското разширяване на предлагането му през юни има за цел да поддържа интереса към специфичното устройство. За момента то се продава слабо в родината си, убеждават анализаторите на IDC. Като цяло Apple ще успее да продаде по-малко от 500 000 екземпляра в края на тази година.

Цитирайки въпросните анализатори, Bloomberg обяснява, че от февруарския анонс до сега очилата Apple Vision Pro не могат да достигнат граница от 100 000 месечно продадени бройки. На американския пазар през това тримесечие обемът на продажбите ѝ последователно ще спадне почти четири пъти до 19 108 единици, според авторите на прогнозата. Предлагането на новия продукт на пазари извън САЩ ще доведе до това, че кумулативният "тираж" на Vision Pro за третото тримесечие ще достигне близо 100 000 единици.

През четвъртото тримесечие продажбите на Vision Pro в чужбина последователно ще нараснат от 80 844 на 110 142 единици, но в края на годината общият брой на продажби все още няма да достигне 500 000 продукта. И само ако догодина Apple пусне по-достъпна версия на очилата, която ще бъде наполовина по-евтина от сегашната, компанията ще има шанс по-осезаемо да увеличи продажбите, според представителите на IDC. В този случай успехът на очилата на американския пазар до голяма степен ще се определя от наличието на адаптирано цифрово съдържание и услуги, а не от самата цена.

Въпреки това IDC прогнозира, че тримесечните продажби на очилата с добавена реалност на Apple ще се увеличат от 67 791 на 341 189 единици между първото и четвъртото тримесечие на следващата година. САЩ ще продължат да доминират в структурата на продажбите по географски признак, макар и с незначителна разлика. Очевидно дотогава ще бъдат налични новите, по-достъпни очила на Apple.

В сегашния си вид Vision Pro предизвика оплаквания от страна на потребителите относно високото си тегло, ограничения набор от приложения и слабата персонализация на съдържанието. Според IDC пускането на по-достъпна версия ще увеличи продажбите повече от два пъти през втората половина на следващата година.