freeimages.com
Задават се евтини батерии с морска вода
Специалисти от южнокорейския институт по наука и технологии UNIST са създали ефективен прототип на батерия с морска вода.
12
284
Литиево-йонните батерии се използват масово в днешните мобилни устройства, но наред с многото си предимства, те имат и някои недостатъци, вкл. сложно утилизиране и висока цена на основния им компонент – лития.
Новият захранващ елемент, създаден от UNIST, следва да се нарича натриево-въздушен или натриево-кислороден. Подобни елементи са разработвани и досега, но все още не са готови за комерсиална употреба, пише ACS, цитиран от technews.bg.
Морската вода се оказва отличен католит – тя може да играе едновременно роля и на катод, и на електролит.
Според изследователите, постоянен поток морска вода осигурява наличие на натриеви йони, необходими за съхранение на заряда в порестата структура на електрод от наночастици на кобалт-магнезиев оксид. Анодът е направен от въглерод.
Учените твърдят, че новата батерия демонстрира добри показатели за енергийна ефективност и дълготрайност. Все още обаче разработката не е готова да напусне лабораторията в посока към пазара.
Новият захранващ елемент, създаден от UNIST, следва да се нарича натриево-въздушен или натриево-кислороден. Подобни елементи са разработвани и досега, но все още не са готови за комерсиална употреба, пише ACS, цитиран от technews.bg.
Морската вода се оказва отличен католит – тя може да играе едновременно роля и на катод, и на електролит.
Според изследователите, постоянен поток морска вода осигурява наличие на натриеви йони, необходими за съхранение на заряда в порестата структура на електрод от наночастици на кобалт-магнезиев оксид. Анодът е направен от въглерод.
Учените твърдят, че новата батерия демонстрира добри показатели за енергийна ефективност и дълготрайност. Все още обаче разработката не е готова да напусне лабораторията в посока към пазара.