Домашните по математика може да са вредни | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Домашните по математика може да са вредни
Снимка: iStock by Getty Images

Домашните по математика може да са вредни

Те трябва да не са твърде сложни, за да не отблъснат младежите от предмета в ранна възраст

| Редактор: Стоян Гогов 7 2242

Даването на домашни по математика на учениците понякога може да причини повече вреда, отколкото ползи, твърди ново проучване. Сложните задачи крият особени рискове, споделят учените.

Изследователите от Университета на Южна Австралия и Университета Сейнт Франсис Ксавие в Канада интервюираха осем канадски семейства, задавайки им въпроси за техния опит с домашните по математика и ефектите им върху семейството.

Всички семейства са имали дете в 3 клас, обикновено на възраст 8 или 9 години, възрастта, на която се въвеждат първите стандартизирани тестове по математика в страната.

"Домашната работа отдавна е приета като практика, която засилва ученето на децата и подобрява академичния успех", казва Лиза О'Кийф, старши преподавател по математическо образование в Университета на Южна Австралия.

"Но когато е твърде сложно за ученик, за да го изпълни дори с подкрепата на родител, това повдига въпроса защо изобщо е поставено като домашна задача."

Проблемите, идентифицирани от проучването, включват твърде трудна домашна работа - дори с родителска помощ - както и работата, която краде от времето със семейството и дори от времето за сън.

Както при много предмети, подходите към преподаването и изучаването на математика могат да се променят с времето. Родители, които като деца са били научени как да се справят с проблемите по начин, различен от този на децата си, е друго разочарование, отбелязано от изследователите.

Резултатът е, че твърде сложните домашни по математика може да накарат ученика, а и семейството му, да се отдръпне от предмета.

Въпреки че това проучване използва малка извадка от участници, изследователите казват, че неговите констатации съвпадат с други разкази на семейства с деца в началното училище. Учените искат да се направи повече, за да се уверят, че домашните по математика са поставени по подходящ начин и че в крайна сметка няма да отблъснат младежите от предмета в ранна възраст.

Често се смята, че домашните имат неакадемични ползи, като насърчаване на независимост и развиване на организационни умения и самодисциплина, добавя Макдоналд, въпреки че семейният опит, уловен в тяхното проучване, не подкрепя непременно това.

Изследването е публикувано в British Journal of Sociology of Education.

 

Домашните по математика може да са вредни

Домашните по математика може да са вредни

Те трябва да не са твърде сложни, за да не отблъснат младежите от предмета в ранна възраст

| Редактор : Стоян Гогов 7 2242 Снимка: iStock by Getty Images

Даването на домашни по математика на учениците понякога може да причини повече вреда, отколкото ползи, твърди ново проучване. Сложните задачи крият особени рискове, споделят учените.

Изследователите от Университета на Южна Австралия и Университета Сейнт Франсис Ксавие в Канада интервюираха осем канадски семейства, задавайки им въпроси за техния опит с домашните по математика и ефектите им върху семейството.

Всички семейства са имали дете в 3 клас, обикновено на възраст 8 или 9 години, възрастта, на която се въвеждат първите стандартизирани тестове по математика в страната.

"Домашната работа отдавна е приета като практика, която засилва ученето на децата и подобрява академичния успех", казва Лиза О'Кийф, старши преподавател по математическо образование в Университета на Южна Австралия.

"Но когато е твърде сложно за ученик, за да го изпълни дори с подкрепата на родител, това повдига въпроса защо изобщо е поставено като домашна задача."

Проблемите, идентифицирани от проучването, включват твърде трудна домашна работа - дори с родителска помощ - както и работата, която краде от времето със семейството и дори от времето за сън.

Както при много предмети, подходите към преподаването и изучаването на математика могат да се променят с времето. Родители, които като деца са били научени как да се справят с проблемите по начин, различен от този на децата си, е друго разочарование, отбелязано от изследователите.

Резултатът е, че твърде сложните домашни по математика може да накарат ученика, а и семейството му, да се отдръпне от предмета.

Въпреки че това проучване използва малка извадка от участници, изследователите казват, че неговите констатации съвпадат с други разкази на семейства с деца в началното училище. Учените искат да се направи повече, за да се уверят, че домашните по математика са поставени по подходящ начин и че в крайна сметка няма да отблъснат младежите от предмета в ранна възраст.

Често се смята, че домашните имат неакадемични ползи, като насърчаване на независимост и развиване на организационни умения и самодисциплина, добавя Макдоналд, въпреки че семейният опит, уловен в тяхното проучване, не подкрепя непременно това.

Изследването е публикувано в British Journal of Sociology of Education.