Foxconn ще тества първите си спътници в орбита през 2024 година | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Foxconn ще тества първите си спътници в орбита през 2024 година
Снимка: АР/БТА

Foxconn ще тества първите си спътници в орбита през 2024 година

Оборотът на този пазар до 2040 г. ще нарасне 2,6 пъти спрямо нивото от миналата година, достигайки 1 трилион щ. долара

| Редактор: Кристиан Антонов 1 276

Миналия месец тайванската компания Foxconn, използвайки мисия на SpaceX, изведе в орбита първите си два експериментални комуникационни спътника, проектирани и подготвени за изстрелване с помощта на Националния централен университет на Тайван и специалисти от Exolaunch. Спътниците успешно осъществиха контакт и компанията възнамерява да продължи да ги тества до края на следващата година, за да се стреми след това да разшири основната си дейност.

На този етап Foxconn, както обяснява Nikkei Asian Review, доставя на производителите на сателити само избрани компоненти като цифрови камери и кабелни контури, но в бъдеще смята да развие собствена компетентност в тази област, превръщайки се в договорен производител на комуникационни сателити. Според анализаторите на Morgan Stanley оборотът на този пазар до 2040 г. ще нарасне 2,6 пъти спрямо нивото от миналата година, достигайки 1 трилион долара. Компанията ще използва нискоорбитални сателити за комуникация с автопарка от "умни" автомобили, с чието производство на договорна основа също започна да се занимава.

Тайванските анализатори смятат, че до 2030 г. нискоорбиталното спътниково съзвездие ще включва 17 350 спътника, което е 2,3 пъти повече от сегашния брой. Според представители на Foxconn сателитната индустрия в крайна сметка ще премине към вертикална интеграция, както това стана с производителите на смартфони. Компанията, която има опит в последната сфера на дейност, очаква да повтори успеха си в новата област.

Foxconn ще отпразнува своята 50-годишнина през следващата година. Сглобяването на iPhone все още съставлява основната част от приходите, достигайки около 200 млрд. долара годишно, но маржът на нетната печалба не надвишава 1-2 % от тази сума. Пазарът на смартфони вече не се разраства, така че Foxconn търси нови области на дейност. В стремежа си да овладее производството на сателитни устройства компанията се натъква на липсата на квалифицирани кадри, тъй като тайванските учени са съсредоточени основно върху фундаменталните изследвания в тази област и почти не се занимават с практическо обучение на специалисти.

Foxconn ще тества първите си спътници в орбита през 2024 година

Foxconn ще тества първите си спътници в орбита през 2024 година

Оборотът на този пазар до 2040 г. ще нарасне 2,6 пъти спрямо нивото от миналата година, достигайки 1 трилион щ. долара

| Редактор : Кристиан Антонов 1 276 Снимка: АР/БТА

Миналия месец тайванската компания Foxconn, използвайки мисия на SpaceX, изведе в орбита първите си два експериментални комуникационни спътника, проектирани и подготвени за изстрелване с помощта на Националния централен университет на Тайван и специалисти от Exolaunch. Спътниците успешно осъществиха контакт и компанията възнамерява да продължи да ги тества до края на следващата година, за да се стреми след това да разшири основната си дейност.

На този етап Foxconn, както обяснява Nikkei Asian Review, доставя на производителите на сателити само избрани компоненти като цифрови камери и кабелни контури, но в бъдеще смята да развие собствена компетентност в тази област, превръщайки се в договорен производител на комуникационни сателити. Според анализаторите на Morgan Stanley оборотът на този пазар до 2040 г. ще нарасне 2,6 пъти спрямо нивото от миналата година, достигайки 1 трилион долара. Компанията ще използва нискоорбитални сателити за комуникация с автопарка от "умни" автомобили, с чието производство на договорна основа също започна да се занимава.

Тайванските анализатори смятат, че до 2030 г. нискоорбиталното спътниково съзвездие ще включва 17 350 спътника, което е 2,3 пъти повече от сегашния брой. Според представители на Foxconn сателитната индустрия в крайна сметка ще премине към вертикална интеграция, както това стана с производителите на смартфони. Компанията, която има опит в последната сфера на дейност, очаква да повтори успеха си в новата област.

Foxconn ще отпразнува своята 50-годишнина през следващата година. Сглобяването на iPhone все още съставлява основната част от приходите, достигайки около 200 млрд. долара годишно, но маржът на нетната печалба не надвишава 1-2 % от тази сума. Пазарът на смартфони вече не се разраства, така че Foxconn търси нови области на дейност. В стремежа си да овладее производството на сателитни устройства компанията се натъква на липсата на квалифицирани кадри, тъй като тайванските учени са съсредоточени основно върху фундаменталните изследвания в тази област и почти не се занимават с практическо обучение на специалисти.