Франция пенсионира Mirage 2000C | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Франция пенсионира Mirage 2000C 14
Снимка: iStock by Getty Images

Франция пенсионира Mirage 2000C

Изтребителят навърши 39 години на служба във ВВС на Париж

| Редактор: Стоян Гогов 11 10780

Един от най-популярните френски изтребители завърши последния си полет във военновъздушните сили на Париж. Mirage 2000C слиза от служба, след като навърши 39 години.

Вижте как изглежда Mirage 2000C >> >> >>

Самолетът от четвърто поколение е произведен в 601 бройки, продадени на 9 различи държави. Любопитно, но Бразилия пенсионира Mirage 2000C преди Франция.

Mirage 2000C е проектиран в края на 70-те години, като лек изтребител, който да замени Mirage III. Генезиса на проекта може да се проследи до 1965 г., когато Франция и Великобритания се споразумяват да разработят съвместен самолет с променлива геометрия на крилата. Две годи по-късно Париж излиза от проекта и решава вместо това да създаде самолет с делтовидно крило.

Първият полет е направен през 1978 година, а самолетът е с дължина от 14 метра, размах на крилата от 9 метра и има само един реактивен двигател. Париж акцентира върху направата на сравнително евтин за употреба и производство самолет.

Mirage 2000C има максимална скорост от 2 336 км/ч и обсег от 1 500 км. Самолетът има 9 пилона за закачане на въоръжение, което е с максимално тегло 6 300 кг. Освен това има и две 30-милиметрови оръдия с общо 250 патрона.

Изтребителят може да поразява цели по въздух и по земя и по атакуващите си показатели е по-ефективен от съветските МиГ-21, МиГ-23 и дори от МиГ-29.

Първите купувачи на самолета са Египет, Индия и Гърция. Атина закупува през 1994 година и крилатата ракета SCALP EG, с която въоръжава самолета.

Друг важен за Париж клиент е Тайван, който купува самолета като отговор на китайското придобиване на Су-27 в началото на 90-те години на миналия век.

Mirage 2000C претърпява няколко модернизации, най-значимата от които е свързана с кокпита и радара. Експертите сравняват самолета с F-16C, който влиза в производство през 1984 година. Американският изтребител обаче преминава през по-съществени модернизации и е далеч от своето пенсиониране.

Бойната история на Mirage 2000C не е особено впечатляваща, като в мнозинството от случаите самолетът е бил използван срещу технологично по-слаби противници.

Франция пенсионира Mirage 2000C 14

Франция пенсионира Mirage 2000C

Изтребителят навърши 39 години на служба във ВВС на Париж

| Редактор : Стоян Гогов 11 10780 Снимка: iStock by Getty Images

Един от най-популярните френски изтребители завърши последния си полет във военновъздушните сили на Париж. Mirage 2000C слиза от служба, след като навърши 39 години.

Вижте как изглежда Mirage 2000C >> >> >>

Самолетът от четвърто поколение е произведен в 601 бройки, продадени на 9 различи държави. Любопитно, но Бразилия пенсионира Mirage 2000C преди Франция.

Mirage 2000C е проектиран в края на 70-те години, като лек изтребител, който да замени Mirage III. Генезиса на проекта може да се проследи до 1965 г., когато Франция и Великобритания се споразумяват да разработят съвместен самолет с променлива геометрия на крилата. Две годи по-късно Париж излиза от проекта и решава вместо това да създаде самолет с делтовидно крило.

Първият полет е направен през 1978 година, а самолетът е с дължина от 14 метра, размах на крилата от 9 метра и има само един реактивен двигател. Париж акцентира върху направата на сравнително евтин за употреба и производство самолет.

Mirage 2000C има максимална скорост от 2 336 км/ч и обсег от 1 500 км. Самолетът има 9 пилона за закачане на въоръжение, което е с максимално тегло 6 300 кг. Освен това има и две 30-милиметрови оръдия с общо 250 патрона.

Изтребителят може да поразява цели по въздух и по земя и по атакуващите си показатели е по-ефективен от съветските МиГ-21, МиГ-23 и дори от МиГ-29.

Първите купувачи на самолета са Египет, Индия и Гърция. Атина закупува през 1994 година и крилатата ракета SCALP EG, с която въоръжава самолета.

Друг важен за Париж клиент е Тайван, който купува самолета като отговор на китайското придобиване на Су-27 в началото на 90-те години на миналия век.

Mirage 2000C претърпява няколко модернизации, най-значимата от които е свързана с кокпита и радара. Експертите сравняват самолета с F-16C, който влиза в производство през 1984 година. Американският изтребител обаче преминава през по-съществени модернизации и е далеч от своето пенсиониране.

Бойната история на Mirage 2000C не е особено впечатляваща, като в мнозинството от случаите самолетът е бил използван срещу технологично по-слаби противници.