Гърция пусна първия държавен чатбот за обществени услуги | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Гърция пусна първия държавен чатбот за обществени услуги
Снимка: iStock by Getty Images

Гърция пусна първия държавен чатбот за обществени услуги

Асистентът с изкуствен интелект обработва запитванията на гражданите и ги насочва към 3270 услуги на електронното правителство

| Редактор: Ива Капкова 6 1554

Гръцката онлайн платформа за обществени услуги gov.gr стартира първия си асистент с изкуствен интелект - mAIgov.gr, предаде за БТА гръцката агенция АНА-МПА.

Вграден в началната страница на дигиталната платформа като екранен интерфейс, асистентът с изкуствен интелект работи като помощник, който обработва запитванията на потребителите и ги насочва към съответния раздел на gov. gr, който вече разполага с повече от 1607 различни общи услуги или 3270 административни услуги от Националния регистър на административните процедури - официалният регистър на процедурите в гръцкия обществен сектор.

Повече от 4500 запитвания бяха регистрирани през първите два часа и половина от стартирането на mAigov, посочва агенцията.

На специално събития официални лица определиха това като първата решителна стъпка на гръцкото правителство от стратегическия план да се превърне в пионерска страна в изучаването на изкуствения интелект в Европейския съюз, както и да бъде първата страна, която действително въвежда подходящ генеративен изкуствен интелект (Generative AI) в публичния сектор, като поставя технологиите в услуга на гражданите.

Що се отнася до практическата използваемост, mAigov BETA може да приема всички анонимни заявки (съхранявани в системата в продължение на 20 дни) от настолен компютър/лаптоп или дори от смартфон. Може да обработва 240 чата на минута на гръцки език.

Първият чатбот на гръцката държава е разработен с помощта на най-съвременни технологии, базирани на изкуствен интелект и облачно изчислени модели, и е приложен в съответствие със стандарта на "Майкрософт Респонсибъл ИИ Стандарт", който гарантира, наред с други неща, прозрачност, равенство, зачитане на личното пространство на потребителя и защита на личните данни (GDPR).

Гърция пусна първия държавен чатбот за обществени услуги

Гърция пусна първия държавен чатбот за обществени услуги

Асистентът с изкуствен интелект обработва запитванията на гражданите и ги насочва към 3270 услуги на електронното правителство

| Редактор : Ива Капкова 6 1554 Снимка: iStock by Getty Images

Гръцката онлайн платформа за обществени услуги gov.gr стартира първия си асистент с изкуствен интелект - mAIgov.gr, предаде за БТА гръцката агенция АНА-МПА.

Вграден в началната страница на дигиталната платформа като екранен интерфейс, асистентът с изкуствен интелект работи като помощник, който обработва запитванията на потребителите и ги насочва към съответния раздел на gov. gr, който вече разполага с повече от 1607 различни общи услуги или 3270 административни услуги от Националния регистър на административните процедури - официалният регистър на процедурите в гръцкия обществен сектор.

Повече от 4500 запитвания бяха регистрирани през първите два часа и половина от стартирането на mAigov, посочва агенцията.

На специално събития официални лица определиха това като първата решителна стъпка на гръцкото правителство от стратегическия план да се превърне в пионерска страна в изучаването на изкуствения интелект в Европейския съюз, както и да бъде първата страна, която действително въвежда подходящ генеративен изкуствен интелект (Generative AI) в публичния сектор, като поставя технологиите в услуга на гражданите.

Що се отнася до практическата използваемост, mAigov BETA може да приема всички анонимни заявки (съхранявани в системата в продължение на 20 дни) от настолен компютър/лаптоп или дори от смартфон. Може да обработва 240 чата на минута на гръцки език.

Първият чатбот на гръцката държава е разработен с помощта на най-съвременни технологии, базирани на изкуствен интелект и облачно изчислени модели, и е приложен в съответствие със стандарта на "Майкрософт Респонсибъл ИИ Стандарт", който гарантира, наред с други неща, прозрачност, равенство, зачитане на личното пространство на потребителя и защита на личните данни (GDPR).