EPA/БГНЕС
Изкуствен интелект слага край на екраните
Изследване на Ericsson ConsumerLab разкрива какви са последните технологични тенденции и как си представят близкото бъдеще потребителите.
33
271
Очакванията са, че след около 5 години смартфоните ще станат отживелица - потребителите смятат, че изкуственият интелект (AI) скоро ще позволи взаимодействие без нужда от смартфон екран.
Навлизането на свързаните технологии на масовия пазар се случва по-бързо от очакването. В резултат на това периодът, в който ранните клиенти оказват влияние върху другите, сега е много по-кратък от преди.
„Някои от тенденциите може да изглеждат футуристично. Но интересът на потребителите към нови модели на взаимодействие като изкуствен интелект (AI) и виртуална реалност (VR), както и вграждането на интернет в стените на домовете или дори в телата ни, е доста сериозен”, коментира Михаел Бьорн, ръководител изследвания в Ericsson ConsumerLab, цитиран от technews.bg.
По неговите думи, скоро можем да станем свидетели на появата на нови категории потребителски стоки, в резултат на което цели индустрии ще се трансформират, за да се справят с предизвикателствата.
Данните в доклада „10 горещи потребителските тенденции за 2016” покриват широка гама от мнения на потребители.
Най-разпространената тенденция е представителна за 1,1 милиарда души в 24 страни, докато най-малко разпространената – за 46 милиона смартфон потребители в 10 големи градове.
Ето 10-те тенденции за 2016 и след това:
Ефектът „Свързан начин на живот”. 4 от 5 души днес отчитат, че предимствата от онлайн услугите се увеличават, когато повече хора ги използват. В световен мащаб един на всеки трима потребители вече участва в различни форми на споделената икономика.
Поколение на стрийминга. Тийнейджърите гледат повече YouTube видео съдържание дневно, в сравнение с другите възрастови групи. 46% от 16-19-годишните прекарват един час или повече в YouTube всеки ден.
AI (Изкуственият интелект) слага край на епохата на екраните. Изкуственият интелект ще позволи взаимодействие с обекти без необходимост от смартфон екран. Един от всеки двама смартфон потребители мисли, че смартфоните ще станат част от миналото в рамките на следващите пет години.
Виртуалното става реално. Потребителите желаят виртуална технология за ежедневни дейности като гледане на спорт или видео обаждания. 44% дори искат да принтират своята собствена храна.
Умни домове. 55% процента от собствениците на смартфони вярват, че в тухлите, използвани за изграждане на жилища, могат да бъдат вградени сензори, които да следят за мухъл, течове и проблеми с електричеството, като това може да се случи в рамките на следващите пет години. В резултат на това може да се наложи концепцията за интелигентни домове да бъде преосмислена изцяло.
Умни пътуващи. Пътуващите всеки ден искат да използват времето си по смислен начин и да не се чувстват като пасивни обекти. 86% биха използвали персонализирани пътнически услуги, ако има такива.
Спешен чат. Социалните мрежи могат да станат предпочитаният начин да се свържете с услуги за спешна помощ. 6 от 10 потребители също се интересуват от приложение за информация при бедствия.
Устройства за вграждане в тялото. Вътрешни сензори, които измерват показателите на телата ни, могат да се превърнат в новите носими продукти. 8 от 10 потребители биха искали да използват технологиите за подобряване на сетивни възприятия и познавателни способности като зрението, паметта и слуха.
Всичко се хаква. Повечето потребители на смартфони смятат, че хакерството и вирусите ще продължават да бъдат проблем. Като положителен страничен ефект, един на всеки пет казва, че има по-голямо доверие в една организация, която е била хакната, но след това се е справила с проблема.
„Нетизен” журналисти. Потребителите споделят повече информация от всякога и вярват, че това увеличава тяхното влияние в обществото. Повече от една трета вярват, че вдигане на шум онлайн за дадена корумпирана компания има по-силен ефект отколкото жалба в полиция.
Ericsson ConsumerLab не са единствените, които провеждат анкета свързана с близкото бъдеще, а очакванията на почти всички са технологията да оказва все по-силно влияние върху нас, като междувременно тя ще стане и "по-незабележима".
В този случай няма как да не се сетим и за казаното от Артър Кларк - "Всяка достатъчно развита технология е неразличима от магия".
Навлизането на свързаните технологии на масовия пазар се случва по-бързо от очакването. В резултат на това периодът, в който ранните клиенти оказват влияние върху другите, сега е много по-кратък от преди.
„Някои от тенденциите може да изглеждат футуристично. Но интересът на потребителите към нови модели на взаимодействие като изкуствен интелект (AI) и виртуална реалност (VR), както и вграждането на интернет в стените на домовете или дори в телата ни, е доста сериозен”, коментира Михаел Бьорн, ръководител изследвания в Ericsson ConsumerLab, цитиран от technews.bg.
По неговите думи, скоро можем да станем свидетели на появата на нови категории потребителски стоки, в резултат на което цели индустрии ще се трансформират, за да се справят с предизвикателствата.
Данните в доклада „10 горещи потребителските тенденции за 2016” покриват широка гама от мнения на потребители.
Най-разпространената тенденция е представителна за 1,1 милиарда души в 24 страни, докато най-малко разпространената – за 46 милиона смартфон потребители в 10 големи градове.
Ето 10-те тенденции за 2016 и след това:
Ефектът „Свързан начин на живот”. 4 от 5 души днес отчитат, че предимствата от онлайн услугите се увеличават, когато повече хора ги използват. В световен мащаб един на всеки трима потребители вече участва в различни форми на споделената икономика.
Apple: Хартиените пари ще изчезнат >> >> >>
Поколение на стрийминга. Тийнейджърите гледат повече YouTube видео съдържание дневно, в сравнение с другите възрастови групи. 46% от 16-19-годишните прекарват един час или повече в YouTube всеки ден.
Facebook пуска свой стрийминг >> >> >>
AI (Изкуственият интелект) слага край на епохата на екраните. Изкуственият интелект ще позволи взаимодействие с обекти без необходимост от смартфон екран. Един от всеки двама смартфон потребители мисли, че смартфоните ще станат част от миналото в рамките на следващите пет години.
Изкуствен интелект с ума на 4-годишно >> >> >>
Виртуалното става реално. Потребителите желаят виртуална технология за ежедневни дейности като гледане на спорт или видео обаждания. 44% дори искат да принтират своята собствена храна.
Задава се бум на виртуалната реалност >> >> >>
Умни домове. 55% процента от собствениците на смартфони вярват, че в тухлите, използвани за изграждане на жилища, могат да бъдат вградени сензори, които да следят за мухъл, течове и проблеми с електричеството, като това може да се случи в рамките на следващите пет години. В резултат на това може да се наложи концепцията за интелигентни домове да бъде преосмислена изцяло.
Умните градове стават факт в близкото бъдеще >> >> >>
Умни пътуващи. Пътуващите всеки ден искат да използват времето си по смислен начин и да не се чувстват като пасивни обекти. 86% биха използвали персонализирани пътнически услуги, ако има такива.
Uber ще разработва собствена безпилотна кола >> >> >>
Спешен чат. Социалните мрежи могат да станат предпочитаният начин да се свържете с услуги за спешна помощ. 6 от 10 потребители също се интересуват от приложение за информация при бедствия.
Пчели роботи ще издирват жертви на бедствия >> >> >>
Устройства за вграждане в тялото. Вътрешни сензори, които измерват показателите на телата ни, могат да се превърнат в новите носими продукти. 8 от 10 потребители биха искали да използват технологиите за подобряване на сетивни възприятия и познавателни способности като зрението, паметта и слуха.
Бъдещето на човека е небиологично >> >> >>
Всичко се хаква. Повечето потребители на смартфони смятат, че хакерството и вирусите ще продължават да бъдат проблем. Като положителен страничен ефект, един на всеки пет казва, че има по-голямо доверие в една организация, която е била хакната, но след това се е справила с проблема.
Хакват ни и през кафемашината >> >> >>
„Нетизен” журналисти. Потребителите споделят повече информация от всякога и вярват, че това увеличава тяхното влияние в обществото. Повече от една трета вярват, че вдигане на шум онлайн за дадена корумпирана компания има по-силен ефект отколкото жалба в полиция.
Роботи стават водещи на новините >> >> >>
Ericsson ConsumerLab не са единствените, които провеждат анкета свързана с близкото бъдеще, а очакванията на почти всички са технологията да оказва все по-силно влияние върху нас, като междувременно тя ще стане и "по-незабележима".
В този случай няма как да не се сетим и за казаното от Артър Кларк - "Всяка достатъчно развита технология е неразличима от магия".