Какво могат френските самолети Mirage 2000
Има шанс това да са първите западни изтребители, които Украйна да получи
В момента Франция не обмисля план за обратно изкупуване на изтребители Mirage 2000 от Обединените арабски емирства и предоставянето им на Украйна.
"На този етап не се предвижда обратно изкупуване за доставка до Украйна", каза френски служител, пожелал анонимност, пред The War Zone.
Доклад на Intelligence Online обаче обяви, че "Mirage 2000 на ОАЕ може да бъде използван за извършване на първата доставка на френски изтребители в Украйна".
Този месец бе съобщено, че Франция е обучавала украински пилоти да летят на едноместния Mirage 2000С.
Във всеки случай всяка промяна на собствеността на самолета на ще трябва да бъде одобрена от Франция. Клиенти за него не липсват, като Гърция и Индонезия имат най-голям интерес. Според международните анализатори именно Mirage 2000 може да се превърне в първия западен изтребител в арсенала на Киев. Какво знаем за него?
Вижте как изглежда Mirage 2000 >> >> >>
Mirage 2000C е проектиран в края на 70-те години, като лек изтребител, който да замени Mirage III.
Първият си полет Mirage 2000 прави през 1978 година, а самолетът е с дължина от 14 метра, размах на крилата от 9 метра и има само един реактивен двигател.
Mirage 2000C има максимална скорост от 2 336 км/ч и обсег от 1 500 км.
Самолетът има 9 пилона за закачане на въоръжение с максимално тегло 6 300 кг. Освен това има и две 30-милиметрови оръдия с общо 250 патрона.
Изтребителят може да поразява цели по въздух и по земя и по атакуващите си показатели е по-ефективен от съветските МиГ-21, МиГ-23 и дори от МиГ-29.
Mirage 2000 има няколко основни недостатъка, най-вече липсата на радарно насочвана ракета с дълъг обсег. В миналото пилотите на украинските ВВС бяха много ясни относно изискването за по-модерни ракети с радарно насочване, особено тези с активно радарно насочване, като AIM-120.
Основното оръжие въздух-въздух на Mirage 2000 е ракетата MICA с обсег от 60 километра.
Mirage 2000C обаче е модернизиран да изпълнява мисии за наземна атака с помощта на 200-килограмови GBU-12 Paveway II бомби с лазерно насочване, които също могат да бъдат доставени, ако Съединените щати дадат одобрение.
Първите купувачи на самолета са Египет, Индия и Гърция. Атина закупува през 1994 година и крилатата ракета SCALP EG, с която въоръжава самолета.
Френският самолет лесно може да изпълнява и мисии по защита на въздушното пространство.