Китайската електроника - големият печеливш от санкциите над Русия | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Китайската електроника - големият печеливш от санкциите над Русия
Снимка: iStock by Getty Images

Китайската електроника - големият печеливш от санкциите над Русия

Редица компании от азиатската страна са увеличили неколкократно продажбите си

| Редактор: Стоян Гогов 123 8116

Китайски смартфони и домакински уреди заменят мястото на западни марки, които напуснаха Русия след нахлуването й в Украйна, съобщава в. "Комерсант".

Най-малко седем китайски марки смартфони водят по продажби в Русия, показва анализа на IT фирмата Marvel Distribution.

Четири компании - Realme, Xiaomi, Tecno и Infinix - са реализирали 100% ръст в продажбите спрямо 2021 година.

През периода януари-юни Realmi е реализирала над 1 милион продажби на потребителска електроника, което е повече от двойно спрямо първата половина на 2021 г.

Търговците на електроника съобщават, че продажбите на отделни китайски марки смартфони, включително Tecno, са се увеличили десетократно през последните месеци.

Междувременно делът на продажбите на смартфони на Apple и Samsung в Русия е намалял съответно с 14% и 15%.

Общите продажби на смартфони в Русия са намалели с близо една четвърт и възлизат на 10 милиона броя през първата половина на 2022 г., пише в. "Комерсант".

Наскоро президентът Владимир Путин подписа закон, легализиращ така наречения "паралелен внос" в страната, за да поддържа доставките на западни стоки въпреки санкциите.

Въпреки това според анализаторите китайските компании ще запазят новозаетите си лидерски позиции на пазара.

"Китайските технологични марки ще заемат до 90% от целия пазар в Русия", каза Александър Сурков, ръководител на GS Group.

"След това те ще започнат да създават своя собствена екосистема, което в крайна сметка допълнително ще укрепи позицията им", споделя експертът.

Много китайски компании предлагат смартфони, телевизори, лаптопи и други ИТ продукти, които по качество и параметри са равни на западните си конкуренти. Междувременно те имат по-ниска цена, защото не слагат надценка заради името своя бранд. Това е друга причина за "втвърдяването" на водещите позиции на китайските компании в Русия.

Китайската електроника - големият печеливш от санкциите над Русия

Китайската електроника - големият печеливш от санкциите над Русия

Редица компании от азиатската страна са увеличили неколкократно продажбите си

| Редактор : Стоян Гогов 123 8116 Снимка: iStock by Getty Images

Китайски смартфони и домакински уреди заменят мястото на западни марки, които напуснаха Русия след нахлуването й в Украйна, съобщава в. "Комерсант".

Най-малко седем китайски марки смартфони водят по продажби в Русия, показва анализа на IT фирмата Marvel Distribution.

Четири компании - Realme, Xiaomi, Tecno и Infinix - са реализирали 100% ръст в продажбите спрямо 2021 година.

През периода януари-юни Realmi е реализирала над 1 милион продажби на потребителска електроника, което е повече от двойно спрямо първата половина на 2021 г.

Търговците на електроника съобщават, че продажбите на отделни китайски марки смартфони, включително Tecno, са се увеличили десетократно през последните месеци.

Междувременно делът на продажбите на смартфони на Apple и Samsung в Русия е намалял съответно с 14% и 15%.

Общите продажби на смартфони в Русия са намалели с близо една четвърт и възлизат на 10 милиона броя през първата половина на 2022 г., пише в. "Комерсант".

Наскоро президентът Владимир Путин подписа закон, легализиращ така наречения "паралелен внос" в страната, за да поддържа доставките на западни стоки въпреки санкциите.

Въпреки това според анализаторите китайските компании ще запазят новозаетите си лидерски позиции на пазара.

"Китайските технологични марки ще заемат до 90% от целия пазар в Русия", каза Александър Сурков, ръководител на GS Group.

"След това те ще започнат да създават своя собствена екосистема, което в крайна сметка допълнително ще укрепи позицията им", споделя експертът.

Много китайски компании предлагат смартфони, телевизори, лаптопи и други ИТ продукти, които по качество и параметри са равни на западните си конкуренти. Междувременно те имат по-ниска цена, защото не слагат надценка заради името своя бранд. Това е друга причина за "втвърдяването" на водещите позиции на китайските компании в Русия.