Музеи разчитат все повече на приложения | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Музеи разчитат все повече на приложения
EPA/БГНЕС

Музеи разчитат все повече на приложения

Ерата на приложенията вече е започнала в германските музеи, предаде ДПА.

0 212
Плъзгането на картина върху сензорен екран, разглеждането на скулптура с виртуална лупа, сателитно насочване от хотела до най-близкото културно учреждение - това вече са нормални неща в днешно време.

"Все повече и повече музеи заменят аудио гидовете си с приложения за таблети и смартфони", отбелязва Томас Тимайер от университета на Тюбинген, Германия, цитиран от БТА.

Дигиталните гидове са предназначени да привлекат по-младо поколение музейни посетители.

Навлизането на изкуството в цифровата ера обаче е изправено пред проблем - разработването на приложения струва пари, а не всички музеи могат да си ги позволят.

"Включването на дигитални медии е инвестиция в бъдещето на музея", казва Аня Шалушке, директор на Асоциацията на германските музеи.

Музеите в Германия продават около 110 милиона билети годишно - увеличение с 12 процента спрямо изминалото десетилетие благодарение на това, че страната се налага сред водещите туристически дестинации в света, както и на умението на местните културни учреждения да рекламират звездните си атракции и специални шоута.

На много места в Германия музеите, които могат да си го позволят, вече използват приложения.

Над 5000 музея са регистрирани на museum.de - сайт и съответно приложение, което насочва потребителите кога се намират в близост до културно учреждение и как да стигнат до него, и предоставя информация за организираните изложби, входните такси и работното време.

Музеят "Щедел" във Франкфурт е смятан от експертите за пионер в използването на приложения и социални медии. Десетки хиляди потребители четат блога на учреждението, стотици хиляди гледат клиповете му в YouTube, страницата му във Facebook има над 30 000 харесвания, а последователите му в Twitter са над 11 000.

В дигиталната ера навлизат и други културни учреждения по света, като например Райксмузеум в Амстердам, Холандия, и музея "Кулата на Давид" в Ерусалим, Израел.

Израелският музей разчита на няколко приложения, използващи добавена реалност, чието масово навлизане в света на изкуството тепърва предстои, според прогнозите на експертите.
Музеи разчитат все повече на приложения

Музеи разчитат все повече на приложения

Ерата на приложенията вече е започнала в германските музеи, предаде ДПА.

0 212 EPA/БГНЕС
Плъзгането на картина върху сензорен екран, разглеждането на скулптура с виртуална лупа, сателитно насочване от хотела до най-близкото културно учреждение - това вече са нормални неща в днешно време.

"Все повече и повече музеи заменят аудио гидовете си с приложения за таблети и смартфони", отбелязва Томас Тимайер от университета на Тюбинген, Германия, цитиран от БТА.

Дигиталните гидове са предназначени да привлекат по-младо поколение музейни посетители.

Навлизането на изкуството в цифровата ера обаче е изправено пред проблем - разработването на приложения струва пари, а не всички музеи могат да си ги позволят.

"Включването на дигитални медии е инвестиция в бъдещето на музея", казва Аня Шалушке, директор на Асоциацията на германските музеи.

Музеите в Германия продават около 110 милиона билети годишно - увеличение с 12 процента спрямо изминалото десетилетие благодарение на това, че страната се налага сред водещите туристически дестинации в света, както и на умението на местните културни учреждения да рекламират звездните си атракции и специални шоута.

На много места в Германия музеите, които могат да си го позволят, вече използват приложения.

Над 5000 музея са регистрирани на museum.de - сайт и съответно приложение, което насочва потребителите кога се намират в близост до културно учреждение и как да стигнат до него, и предоставя информация за организираните изложби, входните такси и работното време.

Музеят "Щедел" във Франкфурт е смятан от експертите за пионер в използването на приложения и социални медии. Десетки хиляди потребители четат блога на учреждението, стотици хиляди гледат клиповете му в YouTube, страницата му във Facebook има над 30 000 харесвания, а последователите му в Twitter са над 11 000.

В дигиталната ера навлизат и други културни учреждения по света, като например Райксмузеум в Амстердам, Холандия, и музея "Кулата на Давид" в Ерусалим, Израел.

Израелският музей разчита на няколко приложения, използващи добавена реалност, чието масово навлизане в света на изкуството тепърва предстои, според прогнозите на експертите.