НАСА прави свръхзвуковите полети ”безшумни” | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
НАСА прави свръхзвуковите полети ”безшумни” 4

НАСА прави свръхзвуковите полети ”безшумни”

Нов самолет на НАСА от легендарната серия "Х" ще има задачата да преминава свръхзвуковата бариера, без да генерира характерния гърмящ "звуков удар".

31 587
Американското космическо управление е сключило договор на стойност 247,5 милиона долара с компания "Локхийд Мартин" за проектиране, конструиране и тестване на "безшумния" свръхзвуков самолет, който може да осъществи първия си пробен полет през 2021 г., предаде Франс прес.

Вижте как ще изглежда самолетът >> >> >>


Ако всичко върви по план шумът, генериран от експерименталния самолет, движещ се със скорост от 1560 километра в час на височина около 16 800 метра, ще бъде около 75 децибела и ще се възприема като звук от затваряне на вратата на автомобил.

От 2022 г. НАСА планира да тества самолета над определени градове в САЩ за събиране на данни и проучване на общественото мнение.

Краят на свръхзвуковата пътническа авиация, просъществувала няколко десетилетия, настъпи с последния полет на френско-британския самолет "Конкорд" през 2003 г.

Самолет, способен да лети сравнително тихо със свръхзвукова скорост, обаче може да революционизира въздушния пътнически транспорт.

Освен НАСА интерес към възобновяването на свръхзвуковия пътнически транспорт имат и компании като "Върджин галактик" и "Спайк аероспейс".

НАСА прави свръхзвуковите полети ”безшумни” 4

НАСА прави свръхзвуковите полети ”безшумни”

Нов самолет на НАСА от легендарната серия "Х" ще има задачата да преминава свръхзвуковата бариера, без да генерира характерния гърмящ "звуков удар".

31 587
Американското космическо управление е сключило договор на стойност 247,5 милиона долара с компания "Локхийд Мартин" за проектиране, конструиране и тестване на "безшумния" свръхзвуков самолет, който може да осъществи първия си пробен полет през 2021 г., предаде Франс прес.

Вижте как ще изглежда самолетът >> >> >>


Ако всичко върви по план шумът, генериран от експерименталния самолет, движещ се със скорост от 1560 километра в час на височина около 16 800 метра, ще бъде около 75 децибела и ще се възприема като звук от затваряне на вратата на автомобил.

От 2022 г. НАСА планира да тества самолета над определени градове в САЩ за събиране на данни и проучване на общественото мнение.

Краят на свръхзвуковата пътническа авиация, просъществувала няколко десетилетия, настъпи с последния полет на френско-британския самолет "Конкорд" през 2003 г.

Самолет, способен да лети сравнително тихо със свръхзвукова скорост, обаче може да революционизира въздушния пътнически транспорт.

Освен НАСА интерес към възобновяването на свръхзвуковия пътнически транспорт имат и компании като "Върджин галактик" и "Спайк аероспейс".