НАСА монтира двигател на "безшумния" самолет Х-59
Успешният "безшумен" полет на Х-59 може да промени света на въздушния транспорт
"Безшумният" свръхзвуков самолет Х-59 на НАСА вече има двигател, който ще го захранва по време на полет.
Вижте как изглежда Х-59 >> >> >>
Инсталирането на двигателя F414-GE-100 се проведе в завода Skunk Works на Lockheed Martin в Палмдейл, Калифорния. С това първият полет на X-59 може да се превърне в реалност още през следващата година.
Първоначално двигателят е разработен за прекратеният стелт проект A-12 Avenger II. В последствие той намира клиенти в лицето на изтребителите F/A-18E/F Super Hornet, HAL Tejas Mk2, стелт самолета KAI KF-21 Boramae и Saab JAS 39E/F Gripen.
Двигателят с дължина от почти 4 метра и е дело на General Electric Aviation. Той разполага с 97.9 kN задвижваща енергия.
Благодарение на него самолетът X-59 ще може да лети със скорости до Mach 1,4 и височини около 16 000 метра над повърхността на Земята.
"Инсталирането на двигателя е кулминацията на години на проектиране и планиране от екипите на НАСА, Lockheed Martin и General Electric Aviation", каза Рей Кастнър, ръководител на НАСА за задвижването на X-59.
Когато скоростта превиши тази на звука (около 1225 км/ч), се получава ударна вълна от рязката промяна в налягането на въздуха. Това създава характерния "удар" или гръм.
НАСА цели да създаде първият в света свръхзвуков самолет, при който не се образува подобен гръм.
Създаването на първия прототип коства 247,5 милиона долара, като работата по него е поверена на инженерите и конструкторите от поделението Skunk Works. То е създавало най-напредничавите самолети на САЩ, като шпионските U-2 и SR-71 Blackbird или като невидимите за вражеските радари F-117 Nighthawk, F-22 Raptor и F-35 Lightning II.
Успешният "безшумен" полет на Х-59 може да промени света на въздушния транспорт. От проекта могат да еволюират малки свръхзвукови пътнически самолети, които да спазват изискванията на летищата по света.