Нова система може да намали вредните емисии от камиони с 90% | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Нова система може да намали вредните емисии от камиони с 90%
Снимка: Bulphoto

Нова система може да намали вредните емисии от камиони с 90%

Технологията превръща въглеродния диоксид в течност

| Редактор: Иван Ненов 4 3516

Тежкотоварните автомобили генерират около 40% от вредните емисии в транспортния сектор. Учени от института EPFL в Швейцария разработват нова технология, която може да намали вредните емисии от камионите с 90%, съобщава Engadget.

Системата улавя въглеродния диоксид и го преработва в течност. След това я съхранява в допълнителен резервоар в камиона. Този резервоар ще може да се източва на бензиностанциите, като течността ще може да се използва за най-различни други цели, включително преработка в горива.

Технологията ще е подходяща за по-големите камиони, защото е обемиста и тежка - ще вземе 7% от товароносимостта на камиона. Учените обаче изчисляват, че тази загуба ще се компенсира чрез спестените вредни емисии и преработката на генерирания течен въглероден диоксид.

Разработката е все още в ранна фаза и е концепция. Ще са нужни още няколко години докато е готова за практиката, като преди това предстоят множество експерименти. Потенциалът обаче е достатъчно голям, за да се опита.

Нова система може да намали вредните емисии от камиони с 90%

Нова система може да намали вредните емисии от камиони с 90%

Технологията превръща въглеродния диоксид в течност

| Редактор : Иван Ненов 4 3516 Снимка: Bulphoto

Тежкотоварните автомобили генерират около 40% от вредните емисии в транспортния сектор. Учени от института EPFL в Швейцария разработват нова технология, която може да намали вредните емисии от камионите с 90%, съобщава Engadget.

Системата улавя въглеродния диоксид и го преработва в течност. След това я съхранява в допълнителен резервоар в камиона. Този резервоар ще може да се източва на бензиностанциите, като течността ще може да се използва за най-различни други цели, включително преработка в горива.

Технологията ще е подходяща за по-големите камиони, защото е обемиста и тежка - ще вземе 7% от товароносимостта на камиона. Учените обаче изчисляват, че тази загуба ще се компенсира чрез спестените вредни емисии и преработката на генерирания течен въглероден диоксид.

Разработката е все още в ранна фаза и е концепция. Ще са нужни още няколко години докато е готова за практиката, като преди това предстоят множество експерименти. Потенциалът обаче е достатъчно голям, за да се опита.