Наред с всички негативи, пандемията от Covid-19 вече показва, че може да променя света и към по-добро. Заради коронавируса много държави и работодатели започнаха да залагат все повече на дигитализацията. Социалното дистанциране ускорява въвеждането на електронната държава, работата от вкъщи и дори роботизацията. Много сегменти на икономиката се променят, макар и с различни темпове.

Част от големите губещите засега са авиокомпаниите, които почти не осъществяват полети. Ситуацията притиска бизнеса към промени.

Учените не са сигурни колко бързо човечеството ще се справи с пандемията, а коронавирусът може да бъде съществен фактор в живота ни и след 5 години. Това би довело до масови фалити в сферата на въздушния превоз. За да избегнат това, фирмите търсят изход с нови технологии и дизайни.

Италианската компания Avio Interiors вече има концепция за това как ще изглеждат пътническите самолети.

Разработени са два варианта за възможен интериор, който би позволил осъществяването на пътническите полети.

Glassafe

Снимка: Avio Interiors

По-бюджетният е наречен Glassafe и включва стъклена или плексигласова преграда между седалките в областта на главата. От предпазна гледна точка този метод може да е по-малко ефективен, За сметка на това, той е бърз за монтиране и не изисква значителни инвестиции.

Janus

Снимка: Avio Interiors

Вторият вариант е наречен Janus и предлага по-съществена промяна в интериора на пътническите самолети. Концепцията е наречена на двуликия римски бог Янус, който гледа едновременно назад и напред. По подобен начин са подредени и седалките в Janus. Централната във всеки ред е обърната назад. Това позволява монтирането на по-голям защитен плексигласов панел, който да отдели пътниците един от друг.

Анализаторите отбелязват, че макар по-ефективно решение, то авиопревозвачите едва ли биха избрали концепцията Janus. Поне не и като първа мярка. Тя изисква пренареждане на седалките и по-сериозни инвестиции спрямо Glassafe. Икономическата ситуация в сферата на въздушния превоз на пътници е доста тежка и едва ли би позволила отделянето на големи суми за съществени изменения в кабината.

И двата варианта обаче биха могли да останат в експлоатация и след като човечеството се справи с коронавируса. Учените коментират, че опасността от пандемии винаги ще дебне зад ъгъла, а по-изолираните пътнически места може да са правилно решение за намаляне на опасността от възникването ѝ.