Google обяви допълнителни промени в своите резултати от търсене в Европа, след като по-малки конкуренти се оплакаха от намален трафик към техните сайтове. Същевременно антитръстовите регулатори на Европейския съюз обмислят да наложат санкции на компанията съгласно новите технологични правила на ЕС, предава CNBC.

Съгласно Закона за цифровите пазари (DMA), Google няма право да фаворизира свои продукти и услуги в своята платформа. Законът влезе в сила миналата година и има за цел да ограничи влиянието на големите технологични компании.

Оттогава Google се опитва да отговори на противоречивите изисквания на различни групи, като сайтове за сравнение на цени, хотели, авиокомпании и малки търговци. Последните три групи съобщават за спад с 30% на директните резервации и кликвания след последните промени, направени от Google.

"Предложихме нови промени в европейските резултати от търсене, за да отговорим на тези искания, като същевременно спазваме целите, заложени от DMA," заяви Оливър Бетел, правен директор на Google, в публикация в блог във вторник.

Сред промените са:

  • Потребителите по-лесно ще избират между сайтове за сравнение и сайтове на доставчици.
  • Нови формати, които позволяват на конкурентите да показват цени и изображения на своите уебсайтове.
  • Нов вид рекламни единици за сайтове за сравнение.

"Смятаме, че последното предложение е правилният начин за балансиране на трудните компромиси, които DMA изисква," добави Бетел.

В рамките на кратък тест Google планира да премахне картата с локациите на хотелите и резултатите под нея в своите резултати за търсене в Германия, Белгия и Естония.

Това ще върне изгледа към по-стария формат на "десетте сини линка" и ще се използва за оценка на интереса на потребителите.

"С неохота предприемаме тази стъпка, тъй като премахването на полезни функции не е в полза нито на потребителите, нито на бизнеса в Европа," подчерта Бетел.

Google е под вниманието на Европейската комисия от март тази година. Нарушения на DMA могат да доведат до глоби в размер на до 10% от годишния глобален оборот на компанията.