Пешеходци ще се придвижват на... автопилот | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Пешеходци ще се придвижват на... автопилот
EPA/БГНЕС

Пешеходци ще се придвижват на... автопилот

Система за електрично стимулиране на мускул на крака позволява пешеходец да бъде направляван, без да следи пътя пред себе си.

21 182
"Гледай къде ходиш!" - много пъти сме чували тези думи от родителите си, а по-късно сме ги казвали на децата си, коментира сп. "Сианс е авнир", цитирано от БТА.

Проект на изследователи от университета в Хановер, Германия, обаче може би ще изпрати този израз в историята.

Те са разработили система, чрез която пешеходецът може да избегне препятствия по пътя си, без да гледа пред себе си.

Изследователите са изхождали от виждането, че хората прекарват много време с вперен в екранчето на мобифона си поглед, за да проучат маршрута, и отделят по-малко време за изучаване особеностите на терена, тълкуват неправилно данните или са с отслабено внимание заради слушане на музика, телефонни разговори, изпращане и получаване на есемеси.

Следователно е достатъчно да се установи връзка между инструкциите, които се появяват върху екранчето на мобифона, и тялото на пешеходеца, за да може то да се отклони от траекторията си, когато това е нужно.

Именно това е целта на проекта, който вече бе изпробван.

Изследователите прикрепили чифт електроди към всяко от бедрата на 18 участници.
Електродите били прикрепени по-специално към мускула Musculus sartorius, който сгъва тазобедрената и колянната става и завърта бедрото навън, а подбедрицата - навътре.

Електродите са командвани от разстояние чрез мобилна апликация.
Тя позволява да се изпрати слаб електричен ток в мускула. Когато е стимулиран по този начин, мускулът предизвиква у пешеходеца отклоняване на траекторията надясно или наляво в зависимост от активирания електрод.

Всъщност прототипът не командва ходенето на пешеходеца, а по-скоро го ориентира в зависимост от препятствията пред него и маршрута.

Тестове били извършени първо с участници със завързани очи в лабораторна среда.

След това четирима души продължили тестовете в парк, на пътя, на морава, като били следени от създателите на прототипа.
Пешеходци ще се придвижват на... автопилот

Пешеходци ще се придвижват на... автопилот

Система за електрично стимулиране на мускул на крака позволява пешеходец да бъде направляван, без да следи пътя пред себе си.

21 182 EPA/БГНЕС
"Гледай къде ходиш!" - много пъти сме чували тези думи от родителите си, а по-късно сме ги казвали на децата си, коментира сп. "Сианс е авнир", цитирано от БТА.

Проект на изследователи от университета в Хановер, Германия, обаче може би ще изпрати този израз в историята.

Те са разработили система, чрез която пешеходецът може да избегне препятствия по пътя си, без да гледа пред себе си.

Изследователите са изхождали от виждането, че хората прекарват много време с вперен в екранчето на мобифона си поглед, за да проучат маршрута, и отделят по-малко време за изучаване особеностите на терена, тълкуват неправилно данните или са с отслабено внимание заради слушане на музика, телефонни разговори, изпращане и получаване на есемеси.

Следователно е достатъчно да се установи връзка между инструкциите, които се появяват върху екранчето на мобифона, и тялото на пешеходеца, за да може то да се отклони от траекторията си, когато това е нужно.

Именно това е целта на проекта, който вече бе изпробван.

Изследователите прикрепили чифт електроди към всяко от бедрата на 18 участници.
Електродите били прикрепени по-специално към мускула Musculus sartorius, който сгъва тазобедрената и колянната става и завърта бедрото навън, а подбедрицата - навътре.

Електродите са командвани от разстояние чрез мобилна апликация.
Тя позволява да се изпрати слаб електричен ток в мускула. Когато е стимулиран по този начин, мускулът предизвиква у пешеходеца отклоняване на траекторията надясно или наляво в зависимост от активирания електрод.

Всъщност прототипът не командва ходенето на пешеходеца, а по-скоро го ориентира в зависимост от препятствията пред него и маршрута.

Тестове били извършени първо с участници със завързани очи в лабораторна среда.

След това четирима души продължили тестовете в парк, на пътя, на морава, като били следени от създателите на прототипа.