Правят безпилотна версия на руския стелт Су-57 | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Правят безпилотна версия на руския стелт Су-57 20
Снимки: Facebook

Правят безпилотна версия на руския стелт Су-57

Най-новият изтребител на Русия може да стане автономен

| Редактор: Стоян Гогов 149 97963

Новият руски изтребител Су-57 има голям потенциал за модернизиране. Благодарение на технологичния напредък в изкуствения интелект той може да се превърне в напълно роботизирана безпилотна въздухоплавателна платформа.

Вижте как изглежда Су-57 >> >> >>

"Самолетът пето поколение Су-57 успешно завърши първия етап от сложните държавни тестове, където на практика потвърди своите летателно-технически характеристики. Начинът на проектиране и приложените технологични решения имат добър потенциал за по-нататъшното му модернизиране, а в един момент може да се създаде версия, която да бъде напълно безпилотна", заявява председателят на Комисията по отбрана и сигурност към Съвета на федерацията генерал-полковник Виктор Бондарев в интервю за в. "Российская газета", цитирано от Russia Beyond.

На форума "Армия 2018", който се проведе тази година в Москва, заместник-министърът на отбраната на Русия Алексей Криворучко каза, че има планове за по-нататъшното му развитие, които са силно свързани с изявлението на Бондарев.

С разработването на напълно роботизирани бойни самолети са ангажирани руски авиоконструктори, потвърди наскоро главният конструктор на Раменското приборостроително конструкторско бюро (РПБК) Гиви Джанджгава. Според него работата по безпилотните изтребители не е нов проект, а всъщност е идея, актуална от времето на СССР. Дори и през 70-те години на XX в. съветският конструкторски елит е работил по проект за роботизация на изтребителия МиГ-21, а самолетът дори е извършил тестов полет.

Според Джанджгава обаче все още има широк спектър от задачи, при които човешкият фактор е решаващ, но и специфични ситуации, които са изключително рискови и е по-изгодно да се използват безпилотни самолети, за да се съхрани животът на пилотите.

"В допълнение към факта, че опазването на човешкия живот е най-важната задача на руския военно-промишлен комплекс, в този случай той също има своя себестойност. А именно цената на пилотното обучение и по-късното му обновяване струват почти толкова, колкото самите бойни устройства. По време на война обаче новият самолет ще се произвежда бързо, докато за създаването на пълен боен пилот са нужни десетилетия", подчерта Джанджгава.

Безпилотните самолети днес са много по-способни днес, от тези през изминалите десетилетия, заради развитието в чиповете, алгоритмите и създаването на изкуствен интелект.

Правят безпилотна версия на руския стелт Су-57 20

Правят безпилотна версия на руския стелт Су-57

Най-новият изтребител на Русия може да стане автономен

| Редактор : Стоян Гогов 149 97963 Снимки: Facebook

Новият руски изтребител Су-57 има голям потенциал за модернизиране. Благодарение на технологичния напредък в изкуствения интелект той може да се превърне в напълно роботизирана безпилотна въздухоплавателна платформа.

Вижте как изглежда Су-57 >> >> >>

"Самолетът пето поколение Су-57 успешно завърши първия етап от сложните държавни тестове, където на практика потвърди своите летателно-технически характеристики. Начинът на проектиране и приложените технологични решения имат добър потенциал за по-нататъшното му модернизиране, а в един момент може да се създаде версия, която да бъде напълно безпилотна", заявява председателят на Комисията по отбрана и сигурност към Съвета на федерацията генерал-полковник Виктор Бондарев в интервю за в. "Российская газета", цитирано от Russia Beyond.

На форума "Армия 2018", който се проведе тази година в Москва, заместник-министърът на отбраната на Русия Алексей Криворучко каза, че има планове за по-нататъшното му развитие, които са силно свързани с изявлението на Бондарев.

С разработването на напълно роботизирани бойни самолети са ангажирани руски авиоконструктори, потвърди наскоро главният конструктор на Раменското приборостроително конструкторско бюро (РПБК) Гиви Джанджгава. Според него работата по безпилотните изтребители не е нов проект, а всъщност е идея, актуална от времето на СССР. Дори и през 70-те години на XX в. съветският конструкторски елит е работил по проект за роботизация на изтребителия МиГ-21, а самолетът дори е извършил тестов полет.

Според Джанджгава обаче все още има широк спектър от задачи, при които човешкият фактор е решаващ, но и специфични ситуации, които са изключително рискови и е по-изгодно да се използват безпилотни самолети, за да се съхрани животът на пилотите.

"В допълнение към факта, че опазването на човешкия живот е най-важната задача на руския военно-промишлен комплекс, в този случай той също има своя себестойност. А именно цената на пилотното обучение и по-късното му обновяване струват почти толкова, колкото самите бойни устройства. По време на война обаче новият самолет ще се произвежда бързо, докато за създаването на пълен боен пилот са нужни десетилетия", подчерта Джанджгава.

Безпилотните самолети днес са много по-способни днес, от тези през изминалите десетилетия, заради развитието в чиповете, алгоритмите и създаването на изкуствен интелект.