Laboratoire Ocean Vital
Хибриден самолет използва водорасли за гориво
Френска компания планира да проведе изпитателен трансатлантически полет на самолет с нулеви емисии, задвижван единствено от водорасли и слънчева енергия.
7
185
Основателят на фирмата и пилот Рафаел Динели ще лети в продължение на над 60 часа следващия юни в свръхлеката електрическа летателна машина, използваща биогориво и соларни панели, пише MailOnline, цитиран от Фокус.
Ако полетът от Париж до Ню Йорк е успешен, фирмата Laboratoire Ocean Vital ще разработи по-голяма комерсиална версия, която би могла да превозва пътници.
Самолетът е хибрид и е наречен Eraole.
Около 55 процента от мощността на двигателя му се дължи на специално биогориво, което компанията е създала от микроскопични водорасли.
Соларни клетки върху крилата осигуряват 25 процента допълнителна мощност, а за останалите 20 процента машината ще разчита на въздушните течения.
Излитането и кацането ще бъдат подпомагани от две литиеви батерии.
Фирмата, която е отделила няколко години на проекта, твърди, че полетът няма да произвежда вредни емисии.
По-голямата част от биогоривата обаче все пак генерират определено количество парникови газове.
При всички случаи емисиите на Eraole ще бъдат по-ниски от тези на който и да е стандартен комерсиален полет между Париж и Ню Йорк.
Двупосочен полет между Америка и Европа добавя средно между два и три тона въглероден двуокис към въглеродния отпечатък на всеки пътник, например.
Новият самолет ще е по-екологичен, но пътуването с него ще продължава приблизително десет пъти по-дълго от комерсиален полет.
Динели ще прекара два дена и половина в компактната летателна машина с едно място.
Пилотската кабина дори не е херметически затворена, което означава, че Динели ще диша въздух, съдържащ 30 процента по-малко кислород от нормалното.
НАСА разработва електрически самолет с 18 мотора >> >> >>
Ако полетът от Париж до Ню Йорк е успешен, фирмата Laboratoire Ocean Vital ще разработи по-голяма комерсиална версия, която би могла да превозва пътници.
Самолетът е хибрид и е наречен Eraole.
Около 55 процента от мощността на двигателя му се дължи на специално биогориво, което компанията е създала от микроскопични водорасли.
Соларни клетки върху крилата осигуряват 25 процента допълнителна мощност, а за останалите 20 процента машината ще разчита на въздушните течения.
Излитането и кацането ще бъдат подпомагани от две литиеви батерии.
Фирмата, която е отделила няколко години на проекта, твърди, че полетът няма да произвежда вредни емисии.
По-голямата част от биогоривата обаче все пак генерират определено количество парникови газове.
При всички случаи емисиите на Eraole ще бъдат по-ниски от тези на който и да е стандартен комерсиален полет между Париж и Ню Йорк.
Airbus ще прави Конкорд-2 >> >> >>
Двупосочен полет между Америка и Европа добавя средно между два и три тона въглероден двуокис към въглеродния отпечатък на всеки пътник, например.
Новият самолет ще е по-екологичен, но пътуването с него ще продължава приблизително десет пъти по-дълго от комерсиален полет.
Динели ще прекара два дена и половина в компактната летателна машина с едно място.
Пилотската кабина дори не е херметически затворена, което означава, че Динели ще диша въздух, съдържащ 30 процента по-малко кислород от нормалното.