Google остава на първо място в класацията на интернет търсачки в САЩ, съобщава ИТАР-ТАСС. Търсачката контролира 65,8 процента от пазара, сочи доклада за юли на ComScore, международен пазарен анализатор на стоки и услуги.

Второто и третото място в класацията заемат Yahoo! и Bing, които контролират съответно 17,1% и 11 на сто пазарен дял за Microsoft продукт. Останалите дялове се поделят между ASK Network с 3,8 процента и AOL с 2,3 процента.

Ранглистата на ComScore за първи път е базирана на т. нар. "специфични куерита" (Explicit Core Search), с което се цели да прави разлика от стандартните "контекстуални заявки" (Core Search). Въпросът каква точно е разликата предизвика оживена дискусия, по интернет форуми и блогове, но със сигурност детайлите по разграничаването им засягат основно американския рекламен пазар.

Според новата метрика на ComScore, Google е загубил пазарен дял от 66.2 за юни на 65.8 за юли, а пък Yahoo! отчита нарастване от 16.7 за предходния месец на 17.1. Microsoft остана на трето място със своите непроменени на 11%.

Класацията на ComScore излезе ден преди новината, че интернет компанията Yahoo! започва преход към търсачката на Microsoft. Потребителите ще виждат брендирания сърч-бутон "Powered by Bing" и пояснителен текст, че се използва технологията на майкрософтския продукт, уточнява news.yahoo.com.

Миналата година Yahoo! и Microsoft подписаха дългосрочен договор за партньорство, които подготвя почвата за съвместна им офанзива срещу Google. Съгласно него, Yahoo! ще работи с търсещата машина Bing, а срещу това ще може да продава реклама в сайтовете на Microsoft.

Единствено японското подразделение на Yahoo! няма да извърши преход към Bing, преди няколко седмици Yahoo! Japan заложи на партньорство с Google и реши да установява контрол върху местен пазар.