"Хартиената" версия на вестник The New York Times - едно от най-влиятелните издания в света и трета по популярност в САЩ, ще престане да съществува. Причината е, че тиража и продажбата на реклами драстично са спаднали - от 2008 г. до 2009 г. процентното изрпачение е 27,2 и продължава неуклонно да намалява, затова се възлагат все повече надежди на онлайн-формата. Думите са на Артур О. Сулцбергер - младши, издател на New York Times, семейството му се занимава с развитието на вестника от 1896 г.пише Vesti.ru.

Точна дата на спиране на печатното издание, Сулцбергер не е казал, но отбелязал, че освен приходите от реклама, издателите са принудени да искат и допълнителни пари от своите читатели за да покриват разходите си.

По думите му, вестникът ще продължи да си сътрудничи с Google и ще премине към услугата - First Click Free ("първото кликане е безплано").

Интернет-версията на The New York Times вече има опит с най-различни финансови инструменти за плащане при разглеждането на онлайн съдържание. Но всички тези опити не се дали очакваните резултати. През 2007 г., две години след пускането на платената TimesSelect ("Избрано от Times") изданието е принудено, да я направи безплатна - рубриката е предлагала най-популярните автори и архив от информация от 1851 г.

Изданието, въпреки това ще продължи да експериментира в интернет. През януари 2011 г. онлайн-версията на The New York Times отново пуска платена услуга, която ще иска пари само за специализирани статия и материали.