EPA/БГНЕС
Google с ”Like” функция като Facebook
Най-голямата търсачка в интернет Google планира да социализира най-популярната си услуга - търсенето, с което да конкурира социалната мрежа Facebook и да задържи позициите си на основен източник за намиране на информация онлайн, пише в. "Дневник".
Нововъведението в търсачката е добавянето на бутон "+1", който ще се появява до резултатите от търсене в Google. Той дава възможност на потребителите да препоръчват определени сайтове на приятелите и последователите си, подобно на бутона "Харесва ми" във Facebook. Функцията може да бъде добавена към всички уеб-страници и позволява персонална препоръка за тях от страна на потребителите на социалната мрежа.
За сега нововъведението на Google не е активно за всички потребители на търсачката. Услугата обаче показва, че компанията ще се опита да задържи позицията си на лидер като източник за намиране на информация онлайн, което й носи над 29 млрд. долара приходи от продажба на реклама само за миналата година.
От Google обявиха, че препоръчаните с "+1" сайтове ще се появят и в платените реклами. Предварителните тестове на услугата показват, че персоналните препоръки са се отразили добре на интереса към рекламите и са увеличили броя кликове от страна на потребителите, пише "Ройтерс". Плановете на търсачката са да позволи и на външни сайтове да вграждат бутона "+1".
Google представи социалното търсене през 2009 г., а през февруари компанията започна да показва извадка на активността на приятелите и последователите на всеки потребител в Twitter под резултатите от търсенето.
Добавянето на бутона "+1" не означава, че компанията ще промени начина, по който определя резултатите при търсене. Потребителите ще виждат само, че техен приятел е препоръчал съответния сайт, но това не означава, че той ще се появява по-напред от останалите, класирани от алгоритмите на компанията. За в бъдеще обаче това може да се промени, коментират от търсачката.
За да използва нововъведението, всеки желаещ трябва да създаде свой профил в Google Profile. Всяко натискане на бутона "+1" ще бъде видимо за всички останали потребители, които са в списъка му с контакти дори и в съществуващите вече услуги на компанията като Gmail и Gtalk.
Нововъведението в търсачката е добавянето на бутон "+1", който ще се появява до резултатите от търсене в Google. Той дава възможност на потребителите да препоръчват определени сайтове на приятелите и последователите си, подобно на бутона "Харесва ми" във Facebook. Функцията може да бъде добавена към всички уеб-страници и позволява персонална препоръка за тях от страна на потребителите на социалната мрежа.
За сега нововъведението на Google не е активно за всички потребители на търсачката. Услугата обаче показва, че компанията ще се опита да задържи позицията си на лидер като източник за намиране на информация онлайн, което й носи над 29 млрд. долара приходи от продажба на реклама само за миналата година.
От Google обявиха, че препоръчаните с "+1" сайтове ще се появят и в платените реклами. Предварителните тестове на услугата показват, че персоналните препоръки са се отразили добре на интереса към рекламите и са увеличили броя кликове от страна на потребителите, пише "Ройтерс". Плановете на търсачката са да позволи и на външни сайтове да вграждат бутона "+1".
Google представи социалното търсене през 2009 г., а през февруари компанията започна да показва извадка на активността на приятелите и последователите на всеки потребител в Twitter под резултатите от търсенето.
Добавянето на бутона "+1" не означава, че компанията ще промени начина, по който определя резултатите при търсене. Потребителите ще виждат само, че техен приятел е препоръчал съответния сайт, но това не означава, че той ще се появява по-напред от останалите, класирани от алгоритмите на компанията. За в бъдеще обаче това може да се промени, коментират от търсачката.
За да използва нововъведението, всеки желаещ трябва да създаде свой профил в Google Profile. Всяко натискане на бутона "+1" ще бъде видимо за всички останали потребители, които са в списъка му с контакти дори и в съществуващите вече услуги на компанията като Gmail и Gtalk.