Пробив в сигурността на Facebook е позволил на рекламодателите да получават достъп до профилите, снимките, чатовете и друга лична информация в социалната мрежа, съобщи технологичната фирма Symantec.
Symantec е открила, че някои приложения във Facebook са оставяли бележки, които са действали като "резервни ключове" за достъп до профили, четене на съобщения, постове на стената и други действия, предаде БГНЕС.
Приложенията на Facebook са софтуерни програми, които са интегрирани в платформата на социалната мрежа. Според Symantec, всеки ден се инсталират 20 милиона Facebook приложения. С пробива в сигурността, рекламодатели и други трети страни са получили възможност да получават лична информация от профилите и да постват съобщения.
Нишант Доши от Symantec успокоява потребителите, че те може и да не са разбрали за "новите възможности". Facebook е информиран за пробива и взема мерки за отстраняването му, като е потвърдил за проблема. Не е ясно до колко данни е получен достъп от създаването на Facebook приложенията през 2007.
"Притеснените потребители на Facebook може да сменят паролите си, за да "обезвредят" възможността за достъп до профилите си", подчертава Доши. "Смяната на паролата обезсилва този достъп и е еквивалентно на "смяна на ключалката" на вашия Facebook профил".