Google срещу Facebook. Кой ще победи | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Google срещу Facebook. Кой ще победи
EPA/БГНЕС

Google срещу Facebook. Кой ще победи

2 109
"Ненормален интерес". С тези думи вицепрезидентът на Google, отговарящ за социалните мрежи на компанията, Вик Гундотра описва ситуацията около представената в средата на миналата седмица услуга Google+.
Най-сериозното начинание на технологичния гигант в борбата за надмощие с Facebook се радва на небивало търсене на покани от страна на потребителите, което доведе дори до временно спиране на процеса по регистрация. Въпреки че самият той е затворен и става само с покана, пише в. "Дневник".
От друга страна, Facebook изглежда реално притеснена от плановете на лидера в онлайн търсенето и основателят й Марк Зукърбърг бе принуден да разпали интереса на медиите с изявлението си, че през седмицата от него и служителите му може да се очаква нещо "страхотно". И спекулациите за това какво точно ще е това нещо започнаха веднага. Засега най-вероятно изглежда представянето на съвместна услуга с най-популярния VoIP софтуер в света Skype, но официална информация поне до сряда няма да има.

Google+ е първият реален конкурент на Facebook, който залага на най-слабото място на социалната мрежа - защитата на личните данни. И предоставя на потребителите допълнителни функции, които вече са налични в другите услуги на лидера в онлайн търсенето - например видеочата през Google Voice, интеграцията с Gmail и др. Буквално часове след като социалната мрежа на търсачката бе представена официално, Twitter и Facebook бяха задръстени от въпроси на потребители за евентуална покана за услугата, която този път Google предвидливо затвори за всички.
За разлика от предишните социални начинания на компанията, като например Buzz, този път пускането на социалната мрежа на компанията няма да мине само с вътрешно тестване, а обратното. Търсачката залага на изпитания метод със стоенето на определението "Beta" до логото й дълго време (при Gmail то стоя с години). Което, от една страна, позволява подобряването на услугата преди масовия й старт, а от друга - създава нетърпение и желание за регистрация у потребителите. Които поне засега не задават много въпроси и не публикуват много критични мнения за Google+.
Тази стратегия се оказва повече от успешна, защото през първите 24 часа след представянето на социалната си мрежа Google се принуди да спре регистрациите дори и на вече поканените потребители заради претоварването на сървърите си. Засега точна цифра за броя регистрации и разпратени покани няма, въпреки че първите потребители на услугата имаха право да разпратят по 15 покани на свои приятели, които също искат да се присъединят към процеса на тестването на платформата.
Въпросът е дали Google+ ще успее да надживее първоначалния висок интерес от страна на потребителите, или ще остане в небитието на неособено високата ползваемост подобно на предшествениците си. Въпреки огромното желание на новия изпълнителен директор на компанията Лари Пейдж за успех в това поле.

Facebook обаче не планира да се остави лесно и да стане жертва на първоначалната инерция на Google+. Социалната мрежа, която напоследък е измъчвана от спад в новите регистрации и над 10 млн. деактивирани профила само в САЩ (на които обаче се падат по 4 нови регистрации на глобално ниво), се опита да върне вниманието на медиите към себе си с изявление на основателя си Марк Зукърбърг.
Той обеща нещо "страхотно", което ще бъде представено още тази сряда (6 юли). Това веднага изкара на дневен ред всички възможности, които Facebook има пред себе си. Поне засега американските медии се обединяват около две идеи за евентуалната нова бъдеща услуга на социалната мрежа. И тя най-вероятно ще бъде или възможност за провеждане на видеоразговори през браузър, разработена съвместно със Skype, или дългоочакваната музикална услуга, в която партньор ще бъде Spotify. Компанията предлага на потребителите си възможност за стриймване на музика (слушане директно онлайн).
Тя разполага с каталог с над 13 млн. заглавия от изпълнителите на Sony, EMI, Warner Music Group, The Orchard и Universal, но услугата й е достъпна само в няколко европейски държави, сред които Франция, Холандия и Испания.
Първата опция се струва най-вероятна на блога TechCrunch, който публикува новината за евентуално партньорство между Facebook и Skype малко след изявлението на Зукърбърг. "Facebook ще стартира нов продукт за видеоразговори, разработен съвместно със Skype, който ще работи през браузър", твърди изданието, позовавайки се на източници, близки до двете компании.
Самата покана за събитието, на което ще бъде представена новата услуга на социалната мрежа, е декорирана като чат функционалността на социалната мрежа. Освен през браузър обаче новият продукт ще има и десктоп компонент, като не е ясно дали той ще бъде интегриран с вече инсталирания Skype на потребителския компютър, или ще е необходимо свалянето на нов софтуер за комуникация. Двете компании обаче работят съвместно от доста време насам, като част от функционалностите на Facebook са интегрирани в софтуера на Skype.
Според друг голям технологичен сайт - GigaOm - обаче на дневен ред за социалната мрежа е стартирането на музикалната й услуга, разработена съвместно със Spotify. Тя ще позволява на потребителите на сайта да слушат директно през Facebook най-новата музика, без да е необходимо да я свалят предварително. Единствената спирачка пред проекта до момента е липсата на споразумение на Spotify с музикалните лейбъли, което да позволи предлагането на услугата в САЩ, пише CNET.
Сред другите спекулации за новите функции на Facebook е стартирането на т.нар. проект Spartan или разработено на HTML5 приложение на социалната мрежа, с което тя ще се опита да заобиколи производителите на мобилни операционни системи и ограниченията, които те налагат на доставчиците на съдържание.
Каквото обаче и да готви Facebook, то със сигурност е разработено в офиса на компанията в Сиатъл - дома на мобилните продукти на социалната мрежа и на екипа й разработчици за десктоп софтуер.
Google срещу Facebook. Кой ще победи

Google срещу Facebook. Кой ще победи

2 109 EPA/БГНЕС
"Ненормален интерес". С тези думи вицепрезидентът на Google, отговарящ за социалните мрежи на компанията, Вик Гундотра описва ситуацията около представената в средата на миналата седмица услуга Google+.
Най-сериозното начинание на технологичния гигант в борбата за надмощие с Facebook се радва на небивало търсене на покани от страна на потребителите, което доведе дори до временно спиране на процеса по регистрация. Въпреки че самият той е затворен и става само с покана, пише в. "Дневник".
От друга страна, Facebook изглежда реално притеснена от плановете на лидера в онлайн търсенето и основателят й Марк Зукърбърг бе принуден да разпали интереса на медиите с изявлението си, че през седмицата от него и служителите му може да се очаква нещо "страхотно". И спекулациите за това какво точно ще е това нещо започнаха веднага. Засега най-вероятно изглежда представянето на съвместна услуга с най-популярния VoIP софтуер в света Skype, но официална информация поне до сряда няма да има.

Google+ е първият реален конкурент на Facebook, който залага на най-слабото място на социалната мрежа - защитата на личните данни. И предоставя на потребителите допълнителни функции, които вече са налични в другите услуги на лидера в онлайн търсенето - например видеочата през Google Voice, интеграцията с Gmail и др. Буквално часове след като социалната мрежа на търсачката бе представена официално, Twitter и Facebook бяха задръстени от въпроси на потребители за евентуална покана за услугата, която този път Google предвидливо затвори за всички.
За разлика от предишните социални начинания на компанията, като например Buzz, този път пускането на социалната мрежа на компанията няма да мине само с вътрешно тестване, а обратното. Търсачката залага на изпитания метод със стоенето на определението "Beta" до логото й дълго време (при Gmail то стоя с години). Което, от една страна, позволява подобряването на услугата преди масовия й старт, а от друга - създава нетърпение и желание за регистрация у потребителите. Които поне засега не задават много въпроси и не публикуват много критични мнения за Google+.
Тази стратегия се оказва повече от успешна, защото през първите 24 часа след представянето на социалната си мрежа Google се принуди да спре регистрациите дори и на вече поканените потребители заради претоварването на сървърите си. Засега точна цифра за броя регистрации и разпратени покани няма, въпреки че първите потребители на услугата имаха право да разпратят по 15 покани на свои приятели, които също искат да се присъединят към процеса на тестването на платформата.
Въпросът е дали Google+ ще успее да надживее първоначалния висок интерес от страна на потребителите, или ще остане в небитието на неособено високата ползваемост подобно на предшествениците си. Въпреки огромното желание на новия изпълнителен директор на компанията Лари Пейдж за успех в това поле.

Facebook обаче не планира да се остави лесно и да стане жертва на първоначалната инерция на Google+. Социалната мрежа, която напоследък е измъчвана от спад в новите регистрации и над 10 млн. деактивирани профила само в САЩ (на които обаче се падат по 4 нови регистрации на глобално ниво), се опита да върне вниманието на медиите към себе си с изявление на основателя си Марк Зукърбърг.
Той обеща нещо "страхотно", което ще бъде представено още тази сряда (6 юли). Това веднага изкара на дневен ред всички възможности, които Facebook има пред себе си. Поне засега американските медии се обединяват около две идеи за евентуалната нова бъдеща услуга на социалната мрежа. И тя най-вероятно ще бъде или възможност за провеждане на видеоразговори през браузър, разработена съвместно със Skype, или дългоочакваната музикална услуга, в която партньор ще бъде Spotify. Компанията предлага на потребителите си възможност за стриймване на музика (слушане директно онлайн).
Тя разполага с каталог с над 13 млн. заглавия от изпълнителите на Sony, EMI, Warner Music Group, The Orchard и Universal, но услугата й е достъпна само в няколко европейски държави, сред които Франция, Холандия и Испания.
Първата опция се струва най-вероятна на блога TechCrunch, който публикува новината за евентуално партньорство между Facebook и Skype малко след изявлението на Зукърбърг. "Facebook ще стартира нов продукт за видеоразговори, разработен съвместно със Skype, който ще работи през браузър", твърди изданието, позовавайки се на източници, близки до двете компании.
Самата покана за събитието, на което ще бъде представена новата услуга на социалната мрежа, е декорирана като чат функционалността на социалната мрежа. Освен през браузър обаче новият продукт ще има и десктоп компонент, като не е ясно дали той ще бъде интегриран с вече инсталирания Skype на потребителския компютър, или ще е необходимо свалянето на нов софтуер за комуникация. Двете компании обаче работят съвместно от доста време насам, като част от функционалностите на Facebook са интегрирани в софтуера на Skype.
Според друг голям технологичен сайт - GigaOm - обаче на дневен ред за социалната мрежа е стартирането на музикалната й услуга, разработена съвместно със Spotify. Тя ще позволява на потребителите на сайта да слушат директно през Facebook най-новата музика, без да е необходимо да я свалят предварително. Единствената спирачка пред проекта до момента е липсата на споразумение на Spotify с музикалните лейбъли, което да позволи предлагането на услугата в САЩ, пише CNET.
Сред другите спекулации за новите функции на Facebook е стартирането на т.нар. проект Spartan или разработено на HTML5 приложение на социалната мрежа, с което тя ще се опита да заобиколи производителите на мобилни операционни системи и ограниченията, които те налагат на доставчиците на съдържание.
Каквото обаче и да готви Facebook, то със сигурност е разработено в офиса на компанията в Сиатъл - дома на мобилните продукти на социалната мрежа и на екипа й разработчици за десктоп софтуер.